Ga naar inhoud

Ghost 2003 of Ghost 15 of... om image te maken?


Peter_B

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb dikwijls Norton Ghost 2003 gebruikt om een image te maken (back-up) van een windows-schijf.

Momenteel zit ik vast omdat ik mijn Ghost-bootdisk niet meer terugvind. Ik heb wel nog de cd met het programma van Norton Ghost, maar 't probleem is dat hij alleen maar een diskette bootdisk wil maken (hij wil dus schrijven naar a:/).

Vroeger was dat geen probleem: eerst schrijven op een diskette en erna met Nero van die diskette een cd-bootdisk maken. Tegenwoordig heeft geen enkele pc nog een diskette-drive, dus zit ik wat vast.

Ik heb ook gelezen dat Symantec enkele jaren geleden gestopt is met Norton Ghost.

Intussen vraag ik mij ook af als ik de laatste versie koop (versie 15), als ik die bootdisk wel kan gebruiken op gelijk welke pc om er een image van te maken. Mss lukt het enkel maar op de pc waarop die geregistreerd staat. Met versie 2003 lukte het alvast op iedere pc.

Alleen weet ik niet als versie 2003 ook images zal kunnen maken van Windows 8 en binnenkort Win10. Op zich zou ik denken van wel. Een image is een image.

Zit dus met wat vragen waardoor ik niet weet wat ik best doe. Versie 15 kopen of toch proberen met versie 2003 (via een oude pc met diskette-drive een nieuwe bootdisk maken) met de hoop dat versie 2003 perfect images kan maken van Win8, Win10, enz...

Had ook ergens gelezen dat Ghost nu ergens in een bundel van Symantec vervat zit. Weet er iemand welke bundel?

Mvg, Peter.

aangepast door Peter_B
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.