Ga naar inhoud

Extensie bestandnaam verandert


JPSG

Aanbevolen berichten

Hallo

Mijn excel bestanden tevens word en zelfs mappen met fotos hebnen zomaar een nieuwe extensie naam gekregen.

de bestanden hebben nu SKWDXHM EN OOK CSIHAIM extensies.

iemand een idee hoe ik deze kan terugzetten naar originele bestanden?

ieder hulp is zeer welkom!!

Mvg

jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag jp,

 

Best eerst controleren of malware voor problemen zorgt.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo JPSG,

 

Welkom op PC-Helpforum! :welkom:

 

Mijn naam is Mako en ik zal je verder begeleiden bij het verwijderen van de eventuele malware op je computer.

Alvast mijn excuses voor deze laattijdige reactie. Het is op dit moment redelijk druk op het forum waardoor het oppikken van logjes al eens wat langer kan duren.

 

Alvorens we van start gaan wil ik je graag even op volgende wijzen:

  • Voor heel wat tools zal gevraagd worden je antivirus en beveiligingssoftware uit te schakelen. Dit omdat deze de werking van een tool kunnen belemmeren. Uiteraard kan je na het uitvoeren van de tool deze opnieuw inschakelen. Alle informatie over het (tijdelijk) uitschakelen van je antivirussoftware vind je hier.
  • Hoewel je je probleem waarschijnlijk zo snel mogelijk opgelost wil zien, vragen we je vriendelijk je vraag enkel op dit forum te stellen. Wanneer je vraag op verschillende plaatsen tegelijk behandeld wordt weet geen van beide helpers wat er precies met de computer gebeurt. Op die manier kunnen er fouten gemaakt worden.
  • Blijft bij het topic tot wanneer ik zeg dat je systeem opnieuw schoon is. Het missen van symptomen wil niet altijd zeggen dat het probleem helemaal verdwenen is!
  • Ga niet zelf aan de slag met tooltjes en oplossingen die je elders op het internet gelezen hebt. Deze kunnen aanpassingen aanbrengen waar ik geen zicht op heb of permanente schade aanrichten. Voorstellen staat natuurlijk altijd vrij.
  • Dit forum draait volledig op vrijwilligers waardoor wij niet altijd 24u/24u beschikbaar zijn. Laat me dus alsjeblieft 24u de tijd alvorens dit topic een bump te geven.
  • Indien er iets niet helemaal duidelijk is in de instructies, of je hebt een vraag, aarzel niet deze te stellen vóór je de tools uitvoert.
Binnen enkele ogenblikken zal ik een nieuwe reactie plaatsen met daarin enkele vervolginstructies.

 

Tot dadelijk!

Mako

 

Nog geen nieuw bericht verschenen? Lees in de tussentijd onderstaande informatieve artikelen even rustig door:

de bestanden hebben nu SKWDXHM EN OOK CSIHAIM extensies.

Kan je me al vertellen als je de bestanden nog kan openen of niet?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad.

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.

Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.

  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
    chromelook;
    firefoxlook;
    {428B3185-D796-4106-94BE-0EA9D73C3C38};c
    C:\Program Files (x86)\TNT2;fs
    C:\Users\JP\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\MyPC Backup.lnk
    C:\Program Files (x86)\MyPC Backup;fs
    C:\ProgramData\3063715800003a73;fs
    C:\WINDOWS\System32\drivers\oqpcs.sys;i
    BackupStack;s
    installedprogs;
    services-list;
    startupall;
    filesrcm;
    torpigcheck;
    emptyclsid;
    emptyfolderscheck;delete
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi

ben er inmiddels achter dat mijn pc gehackt is en bestanden gegijzeld zoals dat zo mooi heet dior i-net criminelen.

ze hebben een versleuteling op al mijn bestamden gezet dus ook fotos e.d dit heet een CTB-LOCKER.!!

Ze.willen dus dat ik betaal om een sleutel te verkrijgen.en zo weer over mijn bestanden te kunnen beschikken.

ik kan de bestanden nu niet.meer openen en.zitten dus.ook bedrijfs documenten bij in excel b.v.

ook.pc is.erg laangzaam.en moet elke keer eerst in veilige modus opstarten scan uitvoeren en dan weer normaal opstarten

Ook zijn al.mijn harde.schijven extern besmet.en zelfs op mijn online server zijn.bestanden.besmet.

pc.laat.ook niet toe te vernieuwen of.fa rieks herstel.

JP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo JP,

 

Het lijkt er inderdaad op dat je computer besmet is met een cryptoware infectie. Krijg je geen venster te zien bij het opstarten waarin je gevraagd wordt een bedrag over te maken? Jammer genoeg is hier geen oplossing voor en kunnen we je bestanden niet eenvoudig herstellen. Heb je ergens een backup staan? Zo ja kan ik je enkel maar aanraden deze bestanden te gebruiken nadat je computer malware vrij is.

 

Indien je geen back-up van je bestanden hebt kunnen we eventueel proberen via een schaduwkopie enkele bestanden te herstellen, jammer genoeg is het slaagpercentage hiervan ook bijzonder laag. Al is dit het enige wat we kunnen doen in het kader van je bestanden te herstellen.

 

Je gaf aan zelf al e.e.a. ontdekt te hebben (bv. CTB-locker infectie). Heb je deze informatie verkregen via een ander forum? Indien dit het geval is lijkt het me verstandiger de behandeling daar eerst af te werken. Op meerdere plaatsen tegelijk aan je computer sleutelen is om meerdere redenen geen goed idee.

 

Bedankt voor het logje van Zoek.exe, alvorens we nu verder gaan zou het interessant om weten zijn indien je over een back-up beschikt en of je al dan niet wil proberen via een schaduwkopie je bestanden te herstellen.

 

Fijne avond,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.