Ga naar inhoud

USB stick


Gast KRC

Aanbevolen berichten

USB Kingston 4 GB

PC loopt onder Windows XP en herkent de USB stick. Ik sluit een nieuwe printer Lexmark aan en vanaf dan herkent de PC de USB niet meer.

Zodra ik de printer terug afkoppel herkent de PC de USB stick weer.

Dus als alles normaal aangesloten is wordt de USB stick enkel erkend via de poort van de printer en niet via de poort(en) van de PC.

Wie kent de oplossing ?

gr

KRC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een usb apparaat werkt niet op niets, die heeft ook zijn watt nodig. Die krijgt hij van de usb poorten, echter als er teveel toestellen zijn aangesloten kan het zijn dat hij bepaalde apparaten niet meer herkent, simpel weg omdat ze niet genoeg stroom krijgen om te kunnen werken. Een usb poort levert dacht ik 5 volt, dit wordt gesplitst als er meerdere apparaten worden aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ietwat fatsoenlijke usb host kan genoeg stroom trekken. Mocht de 5V lijn echt te sterk belast worden, dan dondert simpelweg je hele pc uit.

Wat hier echter het probleem lijkt zijn de drivers. Probeer eens naar het hardwarebeheer in Windows te gaan (rechtsklik op deze computer, eigenschappen... Het zit daar ergens...)

In het menu kun je dan ergens inschakelen dat ie verborgen apparaten laat zien. Zoek nu naar USB stick's en verwijder ze allemaal. Volgende keer dat je ze insteekt zal de pc de drivers opnieuw installeren en wordt je stick terug herkent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.