Ga naar inhoud

2de interne harde schijf valt weg


lotte5

Aanbevolen berichten

hallo.

 

ik heb mijn laptop nog geen 1 jaar en ik heb er al problemen mee ik dacht ik ga het hier eens vragen anders ben ik hem voor een paar dagen kwijt .

ik heb op mijn laptop 2 interne hardeschijf ik heb een assus ROG laptop. maar namelijk wanneer ik aan het gamen ben gaat de harde schijf soms weg (de 2de).

ik vind er nergens informatie over van zo een merk kan iemand mij helpen.

 

 

 

ps: iets nodig van informatie vraag maar 

 

mvg 

 

laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je het onderstaande uitvoeren en de gevraagde link hier in je topic posten ? ... produceer deze link op een moment dat je de laptop al enige tijd intensief hebt gebruikt.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt: in het Speccy-logje zie je bij de Toshiba harde schijf de waarde 25 staan bij UltraDMA CRC Error.

 

Dit betekent dat er m.b.v. CRC (Cyclic Redundancy Check of cyclische redundantie controle) 25 fouten zijn vastgesteld in de datatransfert van/naar de harde schijf.

 

Wanneer dit bij een desktop gebeurt ligt de oorzaak van het probleem - in de meeste gevallen - bij een brakke kabel, maar bij een laptop is de harde schijf rechtstreeks geconnecteerd met het moederbord, zonder tussenkomst van een kabel dus ... zoiets kunnen we helaas niet vanop afstand oplossen en aangezien je laptop nog in volle garantie is neem je dan ook zo snel mogelijk contact op met Asus Support voor een nazicht en herstelling.

 

Maak voordat je de laptop retourneert zeker de nodige back-ups van alle belangrijke data, normaliter staat je laptop terug op fabrieksinstellingen wanneer hij weer bij jou wordt afgeleverd.

 

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.