Ga naar inhoud

Kan ik op mijn Toshiba laptop met windows vista, windows 7 plaatsen...


Naomi6

Aanbevolen berichten

Hartelijk dank voor je reactie,

Tof te horen dat je evengoed beveiligd bent met freeware antivirus, welke is u favoriete en meest betrouwbare?

Wat vind u trouwens van AVG free internet security

Ik gebruik ook AVG secure search, AVG safeGuard en heb steeds do not track aangevinkt staan,

Windows 10 wordt ons idd erg opgedrongen, ik vermoed dat die gratis versie wel eens een vergiftigd geschenk zou kunnen zijn?

Vermoed dat ze dat na een bepaalde periode betalend gaan maken, de updates zullen op termijn wel betalend worden denk ik,

Ze zullen eerst geduldig wachten tot bijna iedereen aan de win 10 zit,

Win 7 is ook mijn absolute nr1, ik gebruik win 8 enkel als win 7, heb het niet op al die apps,

Ik heb net Java geinstalleerd, versie 8 update 51, volgens mij was dit de meest up to date versie voor win 8,1

Ik ga nu nog o.a. de flash player controleren, had in het nieuws nog tamelijk recent vernomen dat in de flash player software een beveiligingslek zou zitten?

Ze raden toen aan om dat zolang niet meer te gebruiken,

Erg goed om weten dat vista toch tot april 2017 ondersteund wordt!

Heb ik nog wel tijd om win 7 te plaatsen op mijn Toshiba vista laptop,

Ik ga hem nu wat meer gebruiken trouwenswant al bij vondt ik vista nog zo slecht niet,

Die laptop dateerd reeds al wel van de zomer van 2009

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er blijven toch nog wel altijd een aantal verschillen tussen een gratis en een betalende versie van een antivirusprogramma, deze zijn o.a. : bij de betalende versie komen de updates sneller, is de bescherming uitgebreider en is de support uitgebreider ... een gratis versie is enkel voor particulier gebruik en niet voor commercieel gebruik, alhoewel ik meerdere openbare diensten ken die dit compleet aan hun laars lappen en doodleuk gebruik maken van de gratis versie.

 

Bij de gratis versies dien je - zowel tijdens de installatie van het programma als bij programma updates - steeds alert te zijn voor mogelijke ongewenste extra's die men mee wil laten installeren ... dit kan gaan van een ongewenste toolbar, het wijzigen van de zoekmachine tot zelfs een ongewenste browser: zo wil bijvoorbeeld Avast steevast Google Chrome door je strot duwen ... voor velen een prachtige browser maar voor mij niets meer dan maatschappelijk aanvaarde spyware, subjectieve visie uiteraard. :)

 

Bij de gratis versies zit je qua detectie goed met Avast, AVG of Avira terwijl je MSE = Microsoft Security Essentials (ook Windows Defender genaamd in Windows 8 - 8.1) dan weer als een compleet ondermaatse "bescherming" mag beschouwen.

 

Zelf gebruik ik al verschillende jaren Avast Free: een lichtgewicht qua systeembelasting, met als nadeel "het Google Chrome addertje" en af een toe een FP (false positive) ... ik was een tevreden AVG gebruiker tot de foute update van november 2008 (AVG ging uiteindelijk eind 2010 opnieuw de mist in), maar een aantal vrienden van me zijn op dit moment nog altijd tevreden AVG-gebruikers ... hun PC's zijn niet meer of niet minder besmet dan andere PC's die ik onderhoud.

 

Via deze link kan je altijd controleren of je over de meest recente Java-versie beschikt, momenteel is dat inderdaad Versie 8 Update 51 ... voor Flash Player gebruik je deze link, waarna je op de knop "Check Now" klikt.

 

Vista kan inderdaad nog een kleine twee jaar mee en als je daar graag mee werkt, kan je daar nog altijd mee verder ... de Vista-laptop die hier in huis is wordt nog zowat dagelijks gebruikt en dat zal zeker zo blijven tot minimum het voorjaar van 2017. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wou u eerst even mededelen dat ik ondertussen reeds veel van u opgestoken heb!
Ben u oprecht dankbaar voor u erg duidelijke gedetailleerde prof. info! ;o)

Ik zweer al vele jaren bij Firefox, heb een broertje dood aan Google chrome, is idd een ergerlijke browser! :o(

Heb nu dank zij u op alle 3 laptops antimaleware in gebruik, stond er reeds op maar durfde dat bijna niet gebruiken,

Begrijp ergens wel dat pc winkels dit afraden, als iedereen een erg goede pc hygiene in acht neemt, hebben ze daar een pak minder klanten hé,

Ook al is het totaal niet kunnen zo een foutief advies v e prof!

Heb op mijn win 7 laptop 165 maleware bedreigingen ontdekt!

Hij deed er dik 90min op!

Ik ga nu in het kort hem nogmaals testen of laptop nu echt wel clean is?

Anders moet ik alsnog mijn win 7 schijfjes boven water zien te krijgen,

Ik zit nu met volgende vraag, nu alles in quarantine  geplaatst is, moet ik nu alles herstellen of alles verwijderen??

En is dit het zelfde principe bij AVG?

Wat denk je van Piriform schijfdefragmentatie?

Ik heb dat net niet geinstalleerd, ben gestopt op de vraag of ik windows schijfdefragmentatie wou vervangen?

Zou niet weten hoe ik dat moet vinden of gebruiken, maar vraag dit eerst liever aan u,

Wat vind u van de ASK toolbaar en BING toolbar?

Ik vind beide erge vorm van spam en totaal niet aangenaam om mee te werken!

Ik gebruik AVG secure search om iets op te zoeken, maar vermoed dat dit minder doeltreffend is dan Google, maar wel veel discreter vermoed ik,

Hoe vind ik de info op mijn klembord, waar moet ik dat klembord vinden?

Iets erg vervelend, op mijn win 8,1 laptop moet ik telkenmale ik iets opzoek de ASK zoekmachine handmatig vervangen door secure search!

En ik verwijder die ASK dus echt telkenmale en plaars dan helemaal bovenaan secure search, en de volgende x is die vervelende ASK weer mijn zoekmachine!

Het is bijna als een virus waar je niet meer vanaf komt!

Malwarebytes is echt erg effectief want mijn vista laptop had 43 bedreigingen en na 2de run zero! ;o)

Alvast dank bij voorbaat!

MVG,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan ! ;)

 

In Firefox voer ik regelmatig een controle van mijn plug-ins uit ... dat kan via Extra -> Add-ons -> Plug-ins -> Controleren of uw plug-ins up-to-date zijn (bovenaan links) ... een andere mogelijkheid voor zo'n controle is via deze link.

 

Malwarebytes vindt toch wel één en ander ... voor een grondige opruiming van al je PC's open je ook best een aantal topics (zie bericht #10 hierboven), je houdt je best aan 1 toestel per topic, dit om het overzichtelijk te houden en verwarring te voorkomen.

 

Wat in de quarantaine zit, zit daar veilig opgeborgen (lees: vormt geen bedreiging meer voor je systeem) en neemt amper plaats in op je harde schijf ... de eerste maand zou ik dat zeker niet verwijderen, rekening houdende met het feit dat er een false positive zou kunnen bijzitten en dat je dit nog altijd vanuit de quarantaine kan herstellen.

 

De zeldzame keren dat ik nog een defragmentatie uitvoer maak ik ook gebruik van Defraggler van Piriform, welke ik toestemming geef om de ingebouwde Windows defragmentatie te vervangen ... bij de installatie van Defraggler dien je alert te zijn voor het ongewenst mee installeren van Google Chrome, dit aanbod uitvinken is hier dan ook de boodschap.

 

De Bing-toolbar komt van Microsoft en heb je niet nodig ... de ASK-toolbar, die krijg je mee als je niet oplet bij de installatie / update van Java ... ook hier is uitvinken de boodschap.

 

Wil je een zoekmachine die je privacy respecteert, dan zou je bijvoorbeeld DuckDuckGo eens kunnen uittesten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor de alle goede raad en heb met u goede raad wat het rsit postje betreft al ineens een rsit postje geplaatst, :)

Dikke sorry dat ik nu pas de vind ik leuk knop heb ontdekt! :P

Nog maar net de forum regels doorspit, ja is nu niet de meest boeiende lectuur maar alle respect natuurlijk, zonder regels wordt het een echt zootje hier hé!

Wat die nieuwe zoekmachine betreft, bedankt voor de tip, ik had daar trouwens nog nooit van gehoord,

Ik kende er maar 6,

 

MVG,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan en ja hoor, ik heb inderdaad gemerkt dat je een nieuw knopje hebt ontdekt ... :xd:

 

Ik zag intussen ook je eerste RSIT-logje opduiken, mooi zo !

 

Als je binnen dit topic geen verdere vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Modereer onderwerp" -> Sluiten ... zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.