Ga naar inhoud

Kan ik op mijn Toshiba laptop met windows vista, windows 7 plaatsen...


Naomi6

Aanbevolen berichten

Hoi Naomi6,

welkom op PC-Helpforum.be. ;)

 

Kan je de volledige type-aanduiding van je Toshiba laptop posten ?

 

Bijkomend mag je nog het onderstaande uitvoeren en de gevraagde link posten:

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je de volledige type-aanduiding van je Toshiba laptop posten ?

 

Deze ontbreekt nog Naomi6 ... voorbeeldje: Toshiba Satellite C70D-B-10X .

 

Je vindt de volledige type-aanduiding van je laptop op de originele verpakking, aankoopfactuur, onderzijde van je laptop.

 

2 harde schijven van 150 GB

 

1 fysieke harde schijf van 320GB, die verdeeld is in 2 partities ... binnen Windows is er een C-partitie van 150GB (waarvan 70GB in gebruik) en een D-partitie van 145GB (waarvan 5,55GB in gebruik) zichtbaar.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Toshiba Satellite P300-1FY

Heb idd momenteel slechts 80 GB vrij van de 150

Op de harde schijf met het data gedeelte is slechts 5 GB in gebruik,

Had veel liever 1 grote harde schijf gehad van 300 GB

De schijf met het data gedeelte gebuik ik niet,

Kan ik die activeren, ik gebruik voor foto albums en clipjes, video's...

Ik denk zelf niet dat dat kan, maar is toch een vraag waard hé,

Alvast dank bij voorbaat!

 

MVG,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 7 installeren op deze laptop is geen enkel probleem ... je Intel Mobile Core 2 Duo T6400 ondersteunt 64-bits architectuur, dus je kan kiezen tussen een 32-bits of een 64-bits Windows 7.

 

Op de website van Toshiba worden alle drivers aangeboden, ook hier is er dus geen probleem ... het enige dat je nog dient te verifieren is het zgn. Short Model No van je Toshiba Satellite P300-1FY, dit kan PSPC04E, PSPC4E, PSPC8E, PSPCCE of PSPCLE zijn.

 

Wanneer je zeker bent dat je niet meer terug wil naar Vista dan kan je van de huidige C-partitie, de D-partitie en de verborgen recovery-partitie één grote C-partitie van 320GB maken.

 

Dan is er nog de vraag of je over een Windows 7-installatieschijf (welke versie + bitversie ?) en over een geldige licentiesleutel beschikt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

PSPCCE

 

Wanneer je zeker bent dat je niet meer terug wil naar Vista dan kan je van de huidige C-partitie, de D-partitie en de verborgen recovery-partitie één grote C-partitie van 320GB maken. Lijkt me erg interessant maar hoe moet ik dit dan aanpakken??

Dan is mijn probleem van die erg kleine harde schijf van 80 GB ineens opgelost,

Ben daar erg zeker van hoor, ik heb zo het vermoeden dat nu met windows 10, net als Windows XP, Vista wel eens op korte termijn ook niet meer ondersteund zou worden,

Mijn bedoeling is, als ik windows 7 geinstalleerd heb dan kan ik hopelijk nog op tjjd windows 10 reserveren?

Ik heb anderhalf jaar geleden van mijn Medion laptop een back-up versie laten maken in de computerwinkel,

Ik heb toen 2 schijfjes gekregen, ik dacht 1 van windows 7 en eentje met alle tools dacht ik?

Het probleem is alleen dat ik die 2 schijfjes nu even niet terugvind,

Ik ga er zo vlug mogelijk mijn werk van maken om die terug boven water te krijgen,

 

Dan is er nog de vraag of je over een Windows 7-installatieschijf (welke versie + bitversie ?) en over een geldige licentiesleutel beschikt ?

Dit weet ik dus totaal niet, misschien kan u me zeggen of ik dat met die back-up versie van mijn Medion laptop kan en mag doen?

 

Hartelijk dank bij voorbaat,

Mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het aanpakken van die partities: dat kunnen we m.b.v. een partitiemanager, maar zover zijn we nog niet want we zitten nog met een praktisch probleem ... je beschikt immers (nog ? ...) niet over een installatieschijf en over een geldige licentiecode.

 

Die schijfjes van je Medion, daarmee kan je je Medion - indien nodig - resetten naar de fabrieksinstellingen maar daarmee kan je op een ander systeem geen Windows 7 installeren en activeren.

 

Windows 7 is nog altijd te koop, je moet dan rekenen op een €100 à €120.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor u snelle reactie,

Bij deze is dit probleem opgelost, ik ga bij enkele pc winkels achter prijzen horen voor windows 7

Zou graag niet meer dan 100 euro betalen,

Heb ook nog enkele andere vraagjes, ik gebruik de betaalde versie van AVG op mijn Medion laptop windows7 en op mijn Medion laptop windows 8,1

Ook heb ik nog mijn windows vista laptop daar staat de free versie van AVG op, die gebruik ik nauwelijks, vandaar,

Ik weet dat de free versie geen AVG firewall bevat, die moet je zelf activeren van windows,

Heb horen zeggen dat dat qua veiligheid toch niet zoveel verschil zou maken??

Ik gebruik op al mijn laptops Ccleaner, en ruim steeds alles op met de standaard ingestelde waarden, telkens nadat ik op het internet actief was,

Is dit een goede preventieve maatregel, of is dit overdreven,

Ik heb ook malwarebytes de free versie op mijn laptops, maar durf dat niet meer goed gebruiken omdat de pc winkel zegd dat dit geen veilige tool is?

Ik gebruik bijna altijd mijn nieuwste laptop met windows 8,1 en heb nu toch al 18 maanden geen virus meer gehad, hout vasthouden maar!

Altijd gevaarlijk zoiets zeggen hé, ik had toen wel maar een politievirus die de boel blokkeerde,

Ik heb dat enkele maanden geleden ook heel even terug gehad, gedurende 1 seconde, maar heb gelukkig een erg goede reactie gehad door na ongeveer 1 seconde het weg te klikken en dadelijk AVG laten lopen alsook Cleaner en antimalware bytes gebruikt, sindsdien gelukkig totaal geen hinder meer gehad,

Zijn er nog erg betrouwbare free tools qua systeem onderhoud-prestaties-pc optimalisatie?

Had reeds de versie van AVG PC tune-up, maar daar is enkel een korte proefversie van beschikbaar,

Een vriend van mij heeft Clearprog (met als icoontje een vuilbakje)

Heb dat ook ooit gehad maar kan nu de goede versie niet meer vinden, de versie die ik had werkte totaal niet en heb ik terug verwijderd,

Maar is dit eigenlijk nog nodig als je al Ccleaner hebt?

AVG antivirus duurt behoorlijk lang om de pc volledig te laten scannen,

Ik kan dat eventueel wel selecteren, maar weet niet welke de belangrijkste delen zijn die het virusgevoeligst zijn, of kan een virus overal zitten?

Het is ondertussen al een hele boterham geworden,

Bij deze daarom hartelijk dank voor u erg deskundig erg professioneel advies,

 

Mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als antivirus gebruik ik ook uitsluitend freeware en dit zowel op alle systemen die hier in huis zijn als op de PC's die hier "op periodiek onderhoud" komen ... als firewall wordt ook de standaard Windows firewall gebruikt, deze beveiliging vul ik aan met dezelfde on-demand malwarescanner als jij: Malwarebytes, eveneens de gratis versie.

 

Malwarebytes is reeds meerdere jaren één van de betere malwarescanners, dus bij de uitspraak van je PC-boer over MBAM frons ik toch wel eventjes mijn wenkbrauwen.

 

Tot op heden leverde deze manier van werken me nog geen brokken of kleerscheuren op ... maar, de grootste bedreiging van een PC bevindt zich nog altijd tussen scherm en rugleuning: gezond verstand tijdens het surfen (met een up-to-date PC !) is én blijft belangrijk !

 

Neem zeker ook deze belangrijke aanvullende info eens door. ;)

 

Mocht je ooit twijfels hebben omtrent mogelijk ongewenst bezoek op een PC, dan kan je altijd terecht in het subforum Bestrijding malware & virussen: je opent er een nieuw topic en je post er een RSIT-logje van de PC in kwestie.

 

Ccleaner volstaat als opruimer en deze hoef je met niets anders aan te vullen: ik voer hem een aantal keer per week uit.

 

Op zogenaamde "optimalisatiesoftware" zoals AVG PC tune-up heb ik het absoluut niet begrepen, dit om de eenvoudige reden dat dergelijke programma's héél veel beloven en daar in de praktijk niets van waarmaken ... integendeel: ze kunnen vaak veel meer ellende veroorzaken dan dat ze ook maar enige heilzame werking uitoefenen, voorbeelden daarvan zien we hier helaas regelmatig passeren ... :(

 

Aanvullend en verduidelijkend leesvoer over dat onderwerp vind je hier.

 

Vista loopt stilaan op zijn einde (de ondersteuning van Microsoft stopt normaliter op 11 april 2017), dus op zich vind ik het een goed plan om over te stappen op Windows 7 waarvan de ondersteuning nog minimum loopt tot 14 januari 2020.

 

Microsoft stelt duidelijk alles in het werk om iedereen zo snel mogelijk naar WIndows 10 te laten overstappen (ze duwen het nog nét niet door je strot ...) en da's ergens begrijpelijk omdat ze de Windows 8 - 8.1 mislukking asap willen vergeten ... maar, ikzelf blijf bij Windows 7: ik heb dit prachtige en stabiele besturingssysteem "destijds" (gelukkig maar ...) niet vervangen door W8 - 8.1 en ben ook nu niet van plan om dit op te geven voor het nu nog onbekende Windows 10.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.