Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

In Zorin heb ik het analyseprogramma gedraaid en over het resultaat maak ik me zorgen. Zoals in de bijlage is te zien staat de root van 9,9 GB op 100% gebruikt. Betekent dit nu dat ik in de partitieverdeling een aanpassing moet doen? Ik hoop het niet.

post-28195-0-12742500-1436782700_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jopie,

 

Even verduidelijken, een home map ( is / ) is in uw geval 9.9 GB groot en is voor de volle 100% in gebruik hetgeen heel normaal is, die map zal groeien naarmate je er meer materiaal in stopt en zal altijd voor 100% in gebruik zijn.

U hoeft zich daarvoor geen zorgen te maken.

Uw home / map is dus niet uw root.

 

Op de tweede afbeelding laat u de SSD schijf zien en daarop maak ik uit dat dit in gebruik is voor Windows aangezien die een NTFS formaat hebben en Linux niet draait op NTFS

 

Dus ben ik van mening dat u op die computer een dual-boot hebt met Windows en Linux, graag daarover wat meer duidelijkheid.

 

In GParted (tweede afbeelding) kan u zien dat u helemaal bovenaan rechts naast de schijf: /dev/sda 111,79 GiB een zwart pijltje hebt.

Klik daarop en selecteer de schijf waarop Linux is geïnstalleerd en geef daarvan eens een scherm afbeelding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hensyr,

 

Dank voor uw antwoord. Mijn hartslag ging onmiddellijk omlaag.

Begin van dit jaar heb ik inderdaad met uw hulp een dual boot situatie gemaakt met Windows7 en Zorin.

In de bijgevoegde GParted afbeelding zie ik dat ik me nog lang geen zorgen hoef te maken.

 

post-28195-0-47610000-1436859155_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.