Ga naar inhoud

Win10 testen, terug naar Win7 en dan weer terug naar win10 mogelijk?


Kurtt

Aanbevolen berichten

Wanneer de update voor windows 10 eraankomt, zal ik hem installeren als een test. Zelfs als alles goed lukt, zal ik een image terugzetten en dan pas definitief windows 10 installeren en een nieuwe image maken (met dus win 10 op).

 

Nu is mijn vraag... wordt de update voor win 10 later OPNIEUW aangeboden als ik een image terugzet (met dus win7 op), nadat ik dus eerst win10 "getest" heb?

 

Je kan een iso bestand maken, maar werkt dat iso bestand ook als 'update' of enkel als 'clean install'?

Met andere woorden:

 

Als ik na het testen de image (met win7) terugzet, kan ik dan de setup van het iso bestand laden en wordt win10 dan geinstalleerd? of kan je dit slechts een maand doen? of slechts éénmalig?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k ben er slechts een beetje thuis in, maar als je upgrade naar win 10 krijg je de keuze tussen een update en een clean install:

 

post-20315-0-17091500-1438155916_thumb.j

(dank aan Ultimo voor het plaatje)

 

Tijdens die upgrade wordt je win7 key omgezet naar een win 10 key.

(corrictie: dit had ik gelezen, maar blijkbaar:

Een Windows (7)-key is - zegt Microsoft - gekoppeld aan je configuratie, aan je huidige PC dus.

Voor Windows 10 krijg je dus geen key. Eerst doe jet een upgrade op je huidige PC waarna Windows zich kan activeren, waarna het mogelijk is om op die pc/configuratie Windows 10 later desgewenst opnieuw ( 'clean' ) te installeren en te activeren zonder invoeren van keys
. (met dank aan Gise)

 

Als je later je 7 gaat terugplaatsen weet ik niet of je die update dan nog aangeboden krijgt, maar als je toch een image van de 10 maakte ondertussen, speelt dat toch geen rol meer? (*)

 

Ook dit nog: na de upgrade naar de 10 krijg je nog een maand tijd om de zogenaamde roll-back te doen (je systeem terug te zetten naar de 7)

 

(*) Zelf zou ik in dat geval dan die image (ghost/kloon) van de 10 maken met een extern programma en niet met dat van windows-zelf. 'k zou dit maar doen 'voor alle zekerheid' , niet dus omdat die 10-kloon het niet goed zou doen in dit specifieke geval (want dat laatste weet ik dus niet) Als je dus die image met een extern programma maakt, ben je zeker dat het geen 'clean install' is

 

'k hoop hiermee toch enkele van je vragen opgelost te hebben?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.