Ga naar inhoud

windows 10 apps verwijderen


tomaatje

Aanbevolen berichten

Geen probleem, Tomaatje, overkomt iedereen wel eens.

 

Om te antwoorden op je vraag: er zijn bepaalde apps van Windows die zodanig in het systeem 'verweven' zijn, dat het uninstallen ervan àndere apps in het gedrang gaat brengen / beschadigen / onbruikbaar maken.

Eigenlijk  zou je dus 'per app' moeten gaan kijken in hoever een uninstall mogelijk is en wel of niet problemen mee kan brengen.

 

Langs de andere kant: je kan een boel apps gewoon 'uitschakelen' met een knopje - en dan draaien ze ook niet meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel, het lijkt me een betrouwbare blog te zijn, langs de andere kant weet ik het niet zo goed.

 

Moest je van plan zijn bepaalde apps te uninstallen, dan zou ik zeker vooraf een kloon maken voor-geval-dat.

 

Maar waarom zou je die apps wegwillen als je ze toch gewoon buiten werking kan zetten? Plaatsgebrek lijkt me de enige reden (nu ja: een schoonheidsoperatie ook :) )

 

ps: bemerk dat op 01/08 17.53 de vraag werd gesteld voor het uninstallen van Cortina  (en da's nu eentje die diep in het systeem verweven zit en die je beter niet kan uninstallen!) en dat zijn antwoord niet gaat over het uninstallen, maar over het verbergen van Cortina. (wel verstandig natuurlijk dat hij geen weg toont om die te uninstallen)

 

Maar de antwoorden in zijn blog zijn wel positief te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.