Ga naar inhoud

Aankoop nieuwe gaming pc ~ 1300 euro

Exyllus

Aanbevolen berichten

Hey iedereen, ik stel voor een vriend van mij een nieuwe pc samen, hij heeft een budget van 1300, nu ik heb een pc samengesteld van 1434 euro en ik probeer hem er ten sterkste van te overtuigen 100 euro meer te betalen. Zoniet, zal ik enkele deeltjes moeten downgraden. Maar ik zou graag van jullie weten wat jullie vinden van deze samenstelling, enige tips op wat beter kan?

https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B394090%5D=1&product%5B707629%5D=1&product%5B688052%5D=1&product%5B732664%5D=1&product%5B722536%5D=1&product%5B566985%5D=1&product%5B727098%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B622572%5D=1&product%5B494989%5D=1&product%5B458903%5D=1&product%5B2144%5D=1

https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje?product%5B2144%5D=1&bestel=In+winkelwagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Waarvoor heb ik een PC nodig? - gaming

Wat is mijn budget? - 1400

Een merkcomputer of een samenstelling? - samenstelling, zie link

Ga ik overklokken? - geen ervaring mee, waarschijnlijk nie

Ga ik later upgraden? - Ik denk dat deze pc wel een eindje meegaat, maar heb een redelijk goede voeding gekozen voor misschien later een nieuwe videokaart te kopen

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - usb 3.0 is handig. ssd is altijd handig. wifi enzo is niet nodig.

Ga ik zelf assembleren? - wordt door azerty gedaan.

Heb ik een besturingssysteem nodig? - zal ik apart kopen

Ga ik zelf installeren? - ja.

Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - liefst nvidia kaart, en intel processor. zoals op het lijstje

Heb ik nog randapparatuur nodig? - heb ik al :)

Heb ik specifieke wensen? - niet noodzakelijk

Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel?  Belgie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de samenstelling wat aangepast:

Hartje van dit systeem is nu de snelste i7 processor gebaseerd op de Skylake architectuur, de processoren zijn onlangs uitgekomen en bieden toch een aardig verschil qua prestaties, maar vooral op gebied van energieverbruik. Een passend moederbord met alle toeters en bellen (USB 3.1 Gen 2, SLI...) en 16 gigabyte aan snel DDR4 geheugen heb ik ook gekozen. 

DVD-lezer vervangen door een goedkopere (en snellere) DVD-brander en heb ook de extra koelpasta weggelaten. Bij de koeler zelf wordt er al uitstekende koelpasta meegeleverd. Verder de behuizing vervangen door een iets beter exemplaar (betere airflow en gemakkelijker inbouwen). Harde schijf vervangen door een 2TB exemplaar en ook de SSD heb ik een serieuze upgrade gegeven: nu gaat het om een Samsung 850 EVO 256GB. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.