Ga naar inhoud

Printerdriver in Zorin9


Aanbevolen berichten

Met de instucties op de site "http://support.brother.com/g/s/id/linux/en/faq_prn.html?c=us_ot〈=en&comple=on&redirect=on" onderwerp: I'm finding it difficult to install the printer driver probeer ik mijn nieuwe Brother printer/scanner/copier te laten werken met de goede driver(s). Dat lukt niet.

 

De installer heb ik in de downloads-map gekregen. Bij het geven van het eerste commando "gunzip......gz" in het terminal venster krijg ik meteen de reactie "no such file or directory". Dan hoef ik niet eens meer door te gaan.

Brother geeft aan dat de instructies voor Linux gebruikers zijn. 

 

Met mijn Zorin9 hoor ik toch ook tot die Linux gebruikers? Zo ja, wat zou er dan fout kunnen zijn gegaan bij die terminal instructie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef eens de naam van de printer en type.

 

 

Met mijn Zorin9 hoor ik toch ook tot die Linux gebruikers? Zo ja, wat zou er dan fout kunnen zijn gegaan bij die terminal instructie?

 

Natuurlijk behoort u met Zorin tot de groep Linux gebruikers.

Meer nog, Zorin en veel andere Linux derivaten zijn gebaseerd op Ubuntu 14.04 LTS.

 

Laat mij zo vrij u mijn hulp aan te bieden in de terminal als onderstaande link van Computertip geen soelaas biedt, dan doen we het samen en loods ik je er wel door.

 

Hier is de link van Computertip waarin haarfijn uitgelegd wordt hoe u een printer kan installeren: Computertip printers en scanners installeren.

Hier is een link wanneer het specifiek om een Brother printer gaat: Computertip Brother Printer installeren.

 

Echter in Zorin kan u naar Afdrukbeheer gaan via het configuratiescherm.

 

Mocht echter blijken dat de info van Computertip toch niet afdoende zou zijn dan zal ik u persoonlijk begeleiden in de installatie van uw printer in Zorin OS 9

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de tips. Ik heb in eerste instantie maar gekozen voor Afdrukbeheer. Ik hoop dat dit gaat werken.

De printer/scanner/copier is een Brother DCPJ552DW.

In afdrukbeheer wordt gevraagd "Voer apparaat-URI in" (ik gebruik hem niet als netwerk-printer). Ik begrijp echter niet wat ik daar moet invullen. De typeaanduiding van deze printer wordt wel al boven in afdrukbeheer genoemd. 
Computer en printer zijn bekabeld, dus geen USB stick gebruik.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even kom ik terug op dit onderwerp.

Het printen gaat nu prima. Echter, het scannen in Zorin lukt niet. Als ik het in W7 (dual boot) doe nadat ik met de Brother DVD de driver heb geladen werkt het prima. Is via de methode uit "Computertip" de scanner-software mogelijk  niet meegekomen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is met copy/paste gedaan. Dus 100% zeker dat dit is meegekomen.

Op het touch screen van de printer wordt de indruk bij mij gewekt dat er info wordt overgebracht maar het mechanisme dat het scannen verzorgt blijft doodstil.

Voor alle zekerheid kan ik de hele procedure nog eens herhalen. Geeft dat extra geheugen-beslag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.