Ga naar inhoud

Geen gpedit.msc op windows 7 home premium


koosv

Aanbevolen berichten

Herstart de computer eens en voer dan via uitvoeren gpedit.msc in en klik op OK.

 

Krijg je een foutmelding dan vrees ik dat Note2 ook uitgevoerd moet.

 

NOTE 2: If you are getting "MMC could not create the snap-in" error message while running gpedit.msc, check out following steps to fix the problem. Basically it happens when your username in Windows contains more than one word.

1. Run the installer and leave it at the last step (do not click on the "Finish" button).

2. Now go to C:\Windows\Temp\gpedit\ folder.

3. If you are running 32-bit (x86) edition of Windows 7, right-click on x86.bat file and choose "Open With -> Notepad" option. If you are running 64-bit (x64) edition of Windows 7, right-click on x64.bat file and choose "Open With -> Notepad" option.

4. You'll find a total of 6 lines containing the following string in the file:

%username%:f

5. Edit those lines and replace %username%:f with "%username%":f

For example:

Original: icacls %WinDir%\SysWOW64\gpedit.dll /grant:r %username%:f

New: icacls %WinDir%\SysWOW64\gpedit.dll /grant:r "%username%":f

6. Save and run the file (right-click -> Run as Administrator).

7. That's it. You'll have working gpedit.msc.

 

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik kan het openen!! (zie afbeelding). Er zit vlgs mij een fout in de stappen beschrijving. Bij punt 6 moet je de gewijzigde file opslaan en vervolgens re. klik op deze file en "run as administrator" . Deze laatste stap heb ik nu niet gedaan en nu werkt het wel.

 

Nu het volgende. Hoe kan ik de 20 % bandbreedte die windows voor zich zelf heeft gereserveerd nu blokkeren?

post-27418-0-79486000-1440320360_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Naar ik nu weet, gebruikt, reserveert windows 20 % van de bandbreedte van de internetsnelheid. Hierdoor wordt de snelheid van het internet niet optimaal gebruikt, wordt trager. Bij windows 7 kun je dit met het bestand gpedit.msc instellen, 

 

 

Hoe kom je aan die info? Hier? Dan staat het antwoord er ook al!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow!!! Gelukt!!! Kicken!!! Clarkie ( en anderen?) heel erg bedankt dat het toch is gelukt.

Waarom ben ik zo blij. Ik zit op de camping en heb wifi, maar die is net niet snel genoeg voor livestreams. De hele week er mee bezig geweest om vanmiddag om 14.00 uur de formule 1 grand prix van Belgie te kunnen volgen via de livestream. Net getest. Gaat lukken!!!

Hartelijke groet,

Koosv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.