Ga naar inhoud

Betreft restoren van een backup image van windows7


jpv65

Aanbevolen berichten

Geachte , 

 

Ik ga een nieuwe pc kopen (waar waarschijnlijk windows 8.1 zal opstaan of 8 of mss 10) maar ik heb een systeem image backup gemaakt van mijn huidige pc (windows 7 ultimated) op een externe hardisk waar alles opstaat (mijn programm's  etc...en wil dat zo houden op mijn nieuwe pc ...

 

Dus mijn vraag is nu kan ik op een nieuwe pc  alles wat ik op mijn externe schijf heb van mijn huidige pc op die nieuwe zetten ..Alles wat daar opstaat van besturingsysteem etc mag eraf,

 

Ik wil mijn nieuwe pc met de software zoals mijn vorige was of kan ik  alleen restoren op mijn huidige pc .

 

Bedankt voor anwtoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik veronderstel dat je een OEM-versie hebt (en geen retail) zoals vele mensen en dan kan je alleen restoren op je huidige PC. Een OEM-versie mag alleen maar op één pc gebruikt worden en is niet overdraagbaar naar een andere.

 

Zoals ik je versta heb je één backup (kloon) van je huidige schijf en die bevat dus een kopie EN van je systeem (je windows) EN van je eigen bestanden.

 

Die backup op je nieuwe computer plaatsen gaat niet lukken - enfin: je kan er hem wel opzetten maar hij gaat niet opstarten omdat Windows ontdekt dat hij op een pc met een andere configuratie (andere opbouw) staat.

Als je dit doet, ben je ineens ook je nieuwe 8 of 10 kwijt en kan je van 0 af aan beginnen.

 

Programma's terugzetten kan niet vanuit die backup, die ga je opnieuw moeten installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik veronderstel dat je een OEM-versie hebt (en geen retail) zoals vele mensen en dan kan je alleen restoren op je huidige PC. Een OEM-versie mag alleen maar op één pc gebruikt worden en is niet overdraagbaar naar een andere.

 

Zoals ik je versta heb je één backup (kloon) van je huidige schijf en die bevat dus een kopie EN van je systeem (je windows) EN van je eigen bestanden.

 

Die backup op je nieuwe computer plaatsen gaat niet lukken - enfin: je kan er hem wel opzetten maar hij gaat niet opstarten omdat Windows ontdekt dat hij op een pc met een andere configuratie (andere opbouw) staat.

Als je dit doet, ben je ineens ook je nieuwe 8 of 10 kwijt en kan je van 0 af aan beginnen.

 

Programma's terugzetten kan niet vanuit die backup, die ga je opnieuw moeten installeren.

 

Bedankt voor je accuraat antwoord .

 

Dus er is geen 1 mogelijkheid hoe ik de huidige systeem image op een andere pc kan zetten ...?????

Eventueel een nieuwe backup maken met andere software or whatever?????

aangepast door jpv65
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je accuraat antwoord .

 

Dus er is geen 1 mogelijkheid hoe ik de huidige systeem image op een andere pc kan zetten ...?????

Eventueel een nieuwe backup maken met andere software or whatever?????

Het nieuwe systeem gaat je oud systeem niet aanvaarden omdat het maar op één computer toegelaten is. Gezien windows dat bij het opstarten telkens controleert ga je die nieuwe computer niet in gang krijgen.

 

En hoe / waarmee je die kloon gaat maken speelt hier geen rol in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Het nieuwe systeem gaat je oud systeem niet aanvaarden omdat het maar op één computer toegelaten is. Gezien windows dat bij het opstarten telkens controleert ga je die nieuwe computer niet in gang krijgen.

 

En hoe / waarmee je die kloon gaat maken speelt hier geen rol in.

Bedankt Passer om te heropenen.

Weet niemand een achterpoortje om een OEM versie van W7 die je kloont op een externe disk  toch kan restoren op een nieuwe pc .

 

Bedankt alvast voor antwoord.

MVG JP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, JP, nu zitten we met je vraag wel op illegaal terrein en ben ik verplicht van toch nog je vraag af te sluiten....  :(

 

Zoals uit voorgaande posts blijkt MAG JE jouw windows alleen maar op die (oude) computer installeren en NIET op een tweede of derde computer. (want je betaalde ook maar hiervoor, dat was de overeenkomst met Windows)

 

en dus gaat hier toch weer een slotje op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.