Ga naar inhoud

kernell security check failure


jens

Aanbevolen berichten

hallo

 

Ik weet niet waarbij ik dit moest plaatsen maar op internet vond ik dat vaker om hardware redenen gaat, dus plaats ik het hier maar.

Ik heb via adobe creative cloud, adobe photoshop cc gedownload en geïnstalleerd op mijn windows 8.1 maar telkens ik het programma (photoshop) wil openen krijg ik een bleuscreen met foutcode: kernell_security_check_failure.

 

voordien had ik photoshop 2014 staan en sinds ik nu de nieuwe wilde proberen als proefversie opend hij niet meer, enkel nog een bleuscreen. ook de adobe after effect had het zelfde probleem. dus ik weet niet waar het probleem zou kunnen liggen, want bij geen enkel ander programma heb ik dat probleem voor zover ik weet :)

 

Iemand die me kan helpen? :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

 

 

 

Download en installeer Blue screen view.
Start Blue Screen View op. 
Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand). 

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A 
Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S) 
Sla het bestand op je bureaublad op. 
Voeg nu het bestand als 
bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm, het is wel iets raars, heb het nog een gedaan nu maar de ene keer krijg ik dus de bleuscreen met foutmelding kernell_security_check_failure en nu was het driver_irql_not_less_or_equal nvlddmkm.sys, de laatste stond enkel in het programmatje van de foutmeldingen aangezien deze de enige was die ik kreeg toen ik het programmatje van de bleuscreen had.

 

Moet er ook wel bij zeggen ik probeerde daarnet photoshop op te starten en toen kreeg ik dus driver_irql_not_less_or_equal nvlddmkm.sys , maar nadien al mijn pc herstart was kon ik photoshop voor het eerst openen zonder probleem. Nadien nog eens p herstart en ik kon het weer openen zonder probleem, vind het wel bizar.

 

en misschien ook iets opgemerkt, (het heeft hier waarschijnlijk niks mee te maken) maar sinds kort als ik achter mijn laptop zit kan ik soms zo een tok geluidje horen en ik vermoed dat het van mijn HDD komt maar ik weet het niet zeker.

 

de link van speccy: http://speccy.piriform.com/results/V1SsgJ7OQjPoWvd6RfZM6aP

En het bestand van de bleuscreen in de bijlage.

Driver_IRQL_...txt

aangepast door jens
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, het enige da ik gedaan had was geupgread naar windows 10 maar nadien terug hersteld naar windows 8.1 omdat verschillende drivers niet werkten op win10.

maar nadien heb ik het nog paar keer geprobeerd en werkte de photoshop wel, echt iets raar.

 

maar wat mij toch nog een beetje zorgen baart is dat klop geluidje dat ik soms hoor(vermoedelijk hdd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om je HD te controleren kun je alvast het onderstaande uitvoeren.

 

Test je harde schijf eens met HD Tune:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

 

 

 

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (download begint automatisch na een vijftal seconden ! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op installeren, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

55d598872d33f-CrystalDiskInfo.jpg

 

Aanvullende info over CrystalDiskInfo kan je bekijken in deze video.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja sorry, mijn excuses dat het een tijdje heeft geduurd, maar had de voorbije dagen niet erg veel tijd.

 

Ik heb ondertussen de 2 programma's eens hun ding laten doen, en dit zijn de resultaten (wel van mijn 2 schijven), maar het geluid dat ik zei dat ik hoorde komt voornamelijk van de kant waar de HDD (500GB) zit, het kan ook zijn dat dit normaal is bij dit type(model hardeschijf) , dat weet ik niet.

post-26987-0-01032800-1441734066_thumb.p

post-26987-0-89307500-1441734073_thumb.p

post-26987-0-66844500-1441735269_thumb.p

post-26987-0-42835500-1441735279_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.