Ga naar inhoud

Opdrachtregel


Dummy

Aanbevolen berichten

Beste forumleden, 

 

Hoe kan ik onderstaande opdrachten in één opdrachtregel krijgen in Open office calc?

ALS(P5=H5;"ALDI")

ALS(P5=J5;"G.B.")

ALS(P5=L5;"LIDL")

ALS(P5=N5;"COLRUYT")

 

En kan je misschien lectuur of een website aanraden om een dummy als ik deze materie van opdrachten aan te leren? De éénvoudige opdrachten vormen geen probleem maar met bovenstaande zit ik al vast.

 

M.V.GR.   Dummy

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dummy,

Wat de meeste gebruikte software is -in het algemeen- weet ik niet, er zijn zeker OpenOffice Calc gebruikers maar (nog) niet hier zijn geregistreerd of (nog) niet uw vraag heeft gezien / gelezen.

OpenOffice wordt toch wel veel gebruik.

Bij PCH in dit forum onderdeel zijn er Excel kenners die hier vaak andere Excel gebruikers (kunnen) helpen, neem eens een kijkje.

Er is wel een OpenOffice Calc forum, u zal zeker daar wel goed geholpen kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-8677-0-66586100-1441534130_thumb.pn

 

IEscape,

 

Dit is het antwoord dat ik van het OpenOffice forum heb ontvangen.

 

"Hallo
Ik heb het idee dat je zelf eerst eens flink moet gaan studeren want ik ben niet van plan allemaal functies te gaan schrijven. In de bibliotheek staan allemaal boeken die leren omgaan met spreadsheet".

 

En daar moet ik het dan maar doen.

 

Ik dacht dat de ingegeven opdrachtregel alleen maar gecorrigeerd moest worden.

Al de moderatoren van P.C.H vinden dat dit geen eenvoudige opdracht is dan leg ik mij erbij neer,

en smijt ik open office eraf.

M.V.G.    Dummy

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dummy,

 

Ik heb het idee dat je zelf eerst eens flink moet gaan studeren want ik ben niet van plan allemaal functies te gaan schrijven. In de bibliotheek staan allemaal boeken die leren omgaan met spreadsheet".

 

En daar moet ik het dan maar doen.

 

Ik dacht dat de ingegeven opdrachtregel alleen maar gecorrigeerd moest worden.

Ik heb uw vraag gevonden.

RPG heeft toch wel moeite gedaan om uw te helpen.

 

Al de moderatoren van P.C.H vinden dat dit geen eenvoudige opdracht is dan leg ik mij erbij neer,en smijt ik open office eraf.

Het gaat om dat er wellicht weinig OpenOffice Calc gebruikers zijn die bij PCH geregistreerd zijn (Moderatoren en leden), en ook OpenOffice Calc kenners die echt kennis heeft van en/of ook alle functies gebruiken.

Ik gebruik ook Excel & Numbers (Mac) maar ik ken & gebruik ook niet alle functies.

Zie ook Bericht #4, neem die links eens door.

Er is nog een ander open-source programma, maar met dat programma zal u op hetzelfde probleem komen zeg maar.

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.