Ga naar inhoud

Windows 10 kan niet op hybrid laptop...


EYES-T

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Zoals ik reeds meldde in de sectie Windows 8.1(http://www.pc-helpforum.be/topic/59687-hybride-laptop-met-een-te-kleine-c-schijf/  )heeft mijn dochter een hybrid laptop(Asus Transformer) met een zéér kleine harde schijf (20 gig) die in het scherm zit. Ik kreeg toen geen enkele reactie alhoewel de post wel 59 keer gelezen was.

 

Nu heeft ze geprobeerd om Windows 10 te installeren en ze krijgt steeds de melding dat Windows nog 2 gig nodig heeft op die C-schijf van 20 gig.

 

Nu dacht ik dat elk toestel dat W8.1 draait ook zou volstaan om W10 te installeren.

Of is W10 zo veel groter dan W8.1?

 

Heeft iemand hier een oplossing voor?

 

Alvast bedankt voor elke reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je een upgrade uitvoert vanaf Windows 7 of 8(.1) wordt automatisch ook een map Windows .old aangemaakt om terug te kunnen keren naar W7 of 8 indien W10 niet bevalt of...., daarnaast kunnen de mappen Windows.~BT en WS aanwezig zijn op de C en die nemen toch ook een aantal GB in beslag. Zie ook deze link.

 

Als je echt W10 wil installeren zou er best eerst een back-up (image) gemaakt worden van de huidige W 8.1 en persoonlijke bestanden. dan een zuivere W10 installatie uitvoeren waardoor je het minst aan GB gaat nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Clarkie voor je snelle reactie.

 

Dus als ik het goed begrijp moet je backuppen en dan een clean install van bvb een usb-stick.

Worden dan alle bestanden en software gewist of blijven die ook staan? 'k Vermoed van niet,

anders noemde het geen clean install, niet?

 

Mijn dochter ziet daar namelijk tegen op omdat ze dan haar iTunes en vooral de interne indeling

daarvan kwijt zou zijn. Ze zegt dat ze daar toch een dag of drie aan gewerkt heeft....

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Worden dan alle bestanden en software gewist of blijven die ook staan? 'k Vermoed van niet,

anders noemde het geen clean install, niet?

 

Mijn dochter ziet daar namelijk tegen op omdat ze dan haar iTunes en vooral de interne indeling

daarvan kwijt zou zijn. Ze zegt dat ze daar toch een dag of drie aan gewerkt heeft....

 

Alle software dien je terug te installeren, bestanden en de meeste instellingen kan je op voorhand veilig stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog even dit vraagje.

 

Ik ben op m'n eigen PC eens gaan kijken of Windows old er nog op staat

en ook die "verborgen" $windows.~BT. Die zijn er maar als ik ze wil verwijderen

moet ik administrator machtiging hebben. Maar in accountbeheer staat dat ik ben

aangemeld als administrator. Hoe kan dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik op zoeken naast de Windows start- knop.

Typ in het zoeken venster schijfopruiming, klik er op in het resultatenvenster.

Selecteer de schijf waarop De bewuste mappen staan, meestal de C. Klik op OK.

Na de analyse klik je in het venster dat je dan krijgt op Systeembestanden opschonen.

Na de volgende analyse zou je in het venster dat dan verschijnt ook de optie vorige Windows installaties en tijdelijke Windows installatiebestanden moeten tegenkomen die moet je ook aanvinken.

Klik dan op OK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.