Ga naar inhoud

windows 10 timeout van wachtbewerking


sers

Aanbevolen berichten

Goede morgen

Ik heb windows 10.

Het komt af en toe voor dat ik een error krijg met de naam timeout van wachtbewerking.

Ik kan dan bv windows edge niet openen en als ik klik op het windows pictogram (links onderin) gebeurt er ook niets. Chrome werkt dan weer wel.

Heeft iemand een idee/oplossing?

Alvast bedankt voor de moeite

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter aanvulling op mijn vraag.

Ik heb de pc uitgezet en als je hem dan weer wilt starten geeft hij aan dat het startmenu en het spraakprogramma niet werkt en dat dit bij de eerst komende nieuwe startup gefixed zal worden.

Het probleem doet zich dan voor dat als je de pc op een reguliere manier wilt uitzetten het e.e.a. niet werkt.

Ik heb toen mijn  pc simpel door de schakelaar ingedrukt te houden uitgezet en toen opnieuw gestart.

Hij ging toen updaten en nog een keer aitomatisch uit en aan en nu geeft hij een melding dat de updates geinstalleerd zijn.

Alles doet het weer maar ik blijf het raar vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor uw antwoord.

Nee, ik krijg geen nieuwe updates als ik manueel er naar zoek.

Ik herinner me nu dat ik dit al een paar keer heb meegemaakt (zeker 3-5 x na invoering windows 10)

De remedie is eigenlijk het echt uitzetten van de pc.

Als je na de melding >>timeout van wachtbewerking<< via het startmenu de pc wilt uitzetten of re-starten dan komt de update (waarschijnlijk nodig) niet door.

Als je de pc d.m.v. de schakelaar ingedrukt te houden of de stekker eruit en dan weer inschakelt....dan komt er wel een update (in de update zelf schakelt de pc zichzelf nog een keer uit en aan ) en dan is alles weer ok.

Het klinkt ingewikkeld maar is het eigenlijk niet

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Asus,

Bedankt voor je reactie.

Inzake dat clean boot. Ik heb eens gekeken op die site en vind het wel wat ingewikkeld om te doen.

a) Ik zie nergens staan hoe ik dat moet doen in windows 10 (wel windows 7 en 8 en 8.1)

B) wat bedoel je met een update geven van de situatie? Moet ik iets uitprinten?  Zoals ik gezegd heb ....het e.e.a.

    gebeurt niet vaak en zeker niet bij elke update van Windows

c) Ik vermoed dat ik die clean boot moet uitvoeren volgens het windows 8 en 8.1 gedeelte. Als het e.e.a. mislukt kan ik dan

    altijd terug naar de huidige situatie?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De manier van uitvoeren in Windows 10 is analoog aan deze in Windows 7, Windows 8 en Windows 8.1: je verbergt eerst alle Microsoft-services, daarna schakel je alle andere actieve services uit.

 

Met een update posten bedoel ik het effect van de clean boot meedelen, hier in je topic dus. ;)

 

Terugkeren naar de huidige situatie doe je door het uitvoeren van de omgekeerde bewerking, maar dat hoef je nog niet uit te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Asus,

 

Sorry, maar het is nog onduidelijk voor me.

Als ik het e.e.a. lees dan staat er o.a. dat een clean boot ook bv virusscanners uitschakelt (Ik heb avast)

Ik heb via CCleaner een printje gemaakt van mijn start-up programma's en bijgevoegd.

a) als ik een clean boot doe moet ik dan avast niet daarna weer inschakelen?

B) Ik denk dat ik geen effect van de clean boot kan meedelen omdat het e.e.a (timeout van wachtbewerking) weinig gebeurt

    Ik denk dat het juli was toen ik de voorlaatste melding kreeg

c) Als je naar de print kijkt zie je 1 regel die begint met HKCU:RunOnce (One Drive item). Ik heb er een paar keer op geklikt en weet niet meer of die nu ingeschakeld of uitgeschakeld stond. Ik gebruik OneDrive niet.

Moet ik hem in of uitschakelen of zelfs verwijderen.

 

Alvast bedankt voor je antwoord

Link naar reactie
Delen op andere sites

Avast wordt door een clean boot niet uitgeschakeld, althans toch niet in Windows 7, Windows 8 en Windows 8.1 ... ik ga er - op basis van deze ervaringen - dan ook van uit dat dit in Windows 10 ook zo zal zijn. Mocht Avast nu toch uitgeschakeld worden, dan kan hij uiteraard probleemloos weer ingeschakeld worden.

 

OneDrive verwijderen uit Windows 10 Home - OneDrive verwijderen uit Windows 10 Pro

 

Maak sowieso een back-up van je register voor je hierin begint te sleutelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.