Ga naar inhoud

Datum probleem van office 2015 naar office 2007


jetu

Aanbevolen berichten

Kan er mij iemand helpen bij de conversie van een document in  office 2015 opgemaakt over te plaatsen naar office 2007.

 

Het volgende probleem stelt zich.

Bij het instellen van de maand merk ik op dat de volledige maand (de laatste dag ) niet wordt overgenomen in in excel 2007.

Heeft dit iets met de functie code te maken.  Bij excel 2015 werkt het dan wel perfect.

 

De functie code is = als(C45>=dag(laatste.dag(datum($A$4;$C$4;1);0));"";C45+1).

 

$A$4 = jaartal (2015)

$C$4 = maand (3) maart

1 = 1ste dag

C45 komt overeen met de voorlaatste dag van de maand. Hier in dit geval de 30ste.

 

Het komt er op neer dat januari, maart, mei,...... maar 30 dagen tellen in plaats  van 31.

 

Hoe kan ik dit probleem oplossen in het programma excel 2007?

 

Dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excel 2015 bestaat naar mijn weten niet. De laatste versie is Excel 2013 en Excel 2016 zit er aan te komen.

Als je een voorbeeldbestand plaatst kunnen we zien hoe je gegevens precies in de sheet staan en valt er wellicht meer te zeggen. Vermeld dan ook wat het verwachte resultaat moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet  deze fuctie:

=als(C45>=dag(laatste.dag(datum($A$4;$C$4;1);0));"";C45+1)

in twee delen splitsen en daarvoor 2 afzonderlijke cellen gebruiken.

In de ene cel typ je: 

=LAATSTE.DAG(DATUM(A4;C4;1);0)

en in de tweede (als de eerste in D1 staat):

=ALS(DAG(D1)>=C45;"";C45+1)

Als je alles in 1 formule plaatst, wordt ook de dag als een datum beschouwd en dat is een ander getal als wat je verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello,

 

Bedankt voor de hulp maar het probleem is niet opgelost.

Daar ik werk met positieve en negatieve uren dien ik in de excel opties een vinkje te zetten bij 1904-datumsysteem gebruiken om de negatieve uren ook te kunnen weergeven.

Als dit is aangevinkt telt iedere maand 1 dag minder dan normaal.  vb. Januari 31 dagen geeft maar 30 dagen terug.  Maanden met 30 dagen geven maar 29 dagen terug.

Hoe kan ik dit oplossen?

De formule die jullie mij gaven  =als(C45>=dag(laatste.dag(datum($A$4;$C$4;1);0));"";C45+1paste ik reeds toe in excel 2013 en daar werkte het perfect, maar in excel 2007 geeft hij mij altijd 1 dag minder in de maand.  Als ik de optie uit vink werkt het correct. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.