Ga naar inhoud

Windows Update-Service niet actief


Beca

Aanbevolen berichten

Betse,

De laptop van mijn zoon is enkele jaren niet gebruikt.  Momenteel ben ik bezig hem op punt te stellen. Het toestel werkt normaal maar...Ik wil Windows updaten maar krijg de melding: " Er kan niet naar updates worden gezocht om dat de Windows Update-Service niet actief is.  U moet uw computer mogelijk opnieuw opstarten". U begrijpt dat ik dit meerdere keren gedaan heb echter zonder succes.

Op het forum vond ik een tip en verwijzing naar een MS-site om via  Fix-it te gaan.  Er volgt dan een diagnose en een mogelijkheid om de reparaties te laten uitvoeren. Dan volgt een mededeling die zegt: "Problemen met het installeren van recente updates".

SP1 staat er op maar SP2 niet

Ik kom er niet uit.
Zou een recovery helpen?

 

Graag uw advies,

Beca

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank voor de tip. SP2 heb ik nu kunnen installeren.

Echter het probleem is nog niet opgelost.  Situatie blijft verder ongewijzigd. D.w.z. als ik Windows update toepas krijg ik nog dezelfde melding: " Er kan niet naar updates worden gezocht om dat de Windows Update-Service niet actief is.  U moet uw computer mogelijk opnieuw opstarten". 

Het duurt nu ook wel langer voor ik die melding krijg na de opdracht "Windows update" in het start menu gegeven te hebben. Het lijkt dan of hij dol draait.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Windows Repair all in One
Even naar onder scrollen en klikken op wrepairaio1.jpg - Direct Download 
Dubbelklik na het downloaden op het bestand tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe om de installatie te starten 
Gebruikers van Vista, Windows 7 en Windows 8: rechtsklik -> uitvoeren als Administrator. 
Na de installatie kan je aangeven om het programma te starten. 

Als het venster van Windows repair geopend is ga je naar step5: Backup
Daar klik je bij System Restore op Create
Bij Registery Backup klik je vervolgens op Backup.

wrepairaio2.png

Bij het klikken op Backup zie je de vooruitgang. 

wrepairaio3.jpg

Erna klik je op Next
In het venster dat je dan ziet klik je open repairs

wrepairaio4.png

Zet de vinkjes zoals in de afbeelding. 
 
wrepairaio5.jpg
Zet ook een vinkje aan de rechterkant bij Restart/Shutdown system when finished en selecteer vervolgens Restart System. 
Schakel je antivirusprogramma uit (zie Antivirus (tijdelijk) uitschakelen) en klik op Start Repairs. 

wrepairaio6.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Operatie "Tweaking", zoals hierboven zorgvuldig beschreven, uitgevoerd.  Ik krijg nu het Windows Update scherm en na heel lang zoeken (uren) updates gevonden en geïnstalleerd. Ziet er goed uit. Dank voor de duidelijke en juiste info.  Ik kijk nog even aan voordat ik een slotje vraag.




 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Toestel werk en updates zijn dan toch gelukt zoals boven gemeld maar er bleef/blijft nog een probleempje wanneer we Windows opnieuw vragen voor een update.  We blijven dan een melding krijgen dat update van Windows Essentials 2011 (of was het 2010) niet mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.