Ga naar inhoud

Samsung Galaxy S5 (kan geen verbinding maken met router)


jens

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb mij net een nieuwe smartphone gekocht maar nu zit ik met een vervelend probleempje.

Ik heb hier een wifi-router (dlink di-524) waar ik met mijn laptop en mijn vorige smartphone probleemloos verbinding kan mee maken.

Maar als ik met mijn s5 verbinding wil maken(dus ik typ het wachtwoord in) dan probeert die precies even, en komt er op: verbinden...

Maar kort nadien verspringt hij naar status: opgeslagen, beveiligd. en zo telkens opnieuw, maar nooit connectie.

Terwijl dat ik wel verbinding kan maken met mijn telenet-homespot of met connectify homespot dat ik geinstalleerd had om te testen of ik daarmee kon verbinden.

 

Ik vind het raar dat hij enkel met de dlink geen connectie wil maken. Hoe zou dit komen, licht het aan de smartphone of aan de router of aan een instelling? ik weet het niet :(

kan iemand mij helpen? Alvast bedankt :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

uuuhm, ik heb eens wat zitten rond zoeken op het internet, een probleem dat ik las was dat iemand geen connectie kon maken met zijn router als er een wachtwoord op zat, en als het niet beveiligd was kon hij er wel op.

 

Dat zette mij aan het denken, en ik heb het ook eens geprobeerd, het wachtwoord van mijn router gehaald en toen kon mijn s5 wel connectie maken van de eerste keer.

 

Maar nu blijft de vraag waaraan zou het kunnen liggen, want ik zou mijn router toch graag beveiligen met een wachtwoord, maar hoe kan ik dit dan doen, zodat mijn s5 er ook verbinding kan mee maken  :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja inderdaad naast mijn telenet gebruik ik nog een andere wifi router, maar ik heb nog nooit een mac adres toegevoegd voor mijn vorige smartphone of voor mijn laptop, dus ik denk niet dat ik dit voor de s5 dan wel moet doen. Want ik kan er wel mee verbinden als er geen wachtwoord op de router zit, dat vind ik het vreemste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk het niet nee :P heb nu eens de beveiliging op WEP gezet dus met Hexadecimale waarden en als ik dan het wachtwoord ingeef werkt het wel, maar op WPA/WPA2 beveiliging wilt hij geen connectie maken, ik blijf het een raar probleem vinden, maar dan is het maar op WEP beveiliging :P

Tenzij je weet hoe ik het wel kan met WPA/WPA2 beveiliging? ^^

 

UPDATE: heb het op WPA-PSK gezet en het werkt ook dus denk dat het wel goed zal zijn nu, maar raar dat hij op WPA/WPA2 niet wil :P

aangepast door jens
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.