Ga naar inhoud

oudertoezicht uitschakelen windows 10


Kurtt

Aanbevolen berichten

Dit is de situatie:

 

2 Nokia Lumia 520 telefoons met win8.1:

 

- 1 Nokia Lumia 520 telefoon van zoon  (op die telefoon geregistreerd met zijn emailadres)

- 1 Nokia Lumia 520 telefoon van vrouw (op die telefoon geregistreerd met haar emailadres)

 

1 laptop win10 (wordt aangemeld met account van zoon)  en 1 pc win10 (wordt aangemeld met account van de vrouw)

 

 

Doordat op 2 apparaten win10 staat, zijn alle apparaten blijkbaar met elkaar verbonden.

 

Als er een update van een applicatie plaatstvind op de Nokia van mijn zoon, dan lukt deze niet. Hij krijgt een bericht dat hij eerst moet inloggen op windowsphone.com/familysettings op een pc. Maar als ik daar inlog met de gegevens van mijn vrouw, dan staat daar 1 volwassene (mijn vrouw), maar geen kinderen. Dus ik kan het kind geen toestemming geven.

 

Voortdurend kan de zoon boven op zijn laptop niet meer op websites aangezien er een melding komt van Oudercontrole. Hij moet dan steeds inloggen op de website van de familysettings en daar inloggen met de naam van de ouder en zo de toestemming verlenen.

 

Wij willen nu dat dit gedoe helemaal stopt en dat oudercontrole helemaal uitgeschakeld wordt. Mijn zoon mag op alle websites, en alle updates zijn toegelaten van ons.

 

Hoe los ik dit voor al deze apparaten op?????  Dus oudercontrole mag UIT (of weg) uit AL deze apparaten.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Clarkie

Kan het zijn dat de link niet gelukt is.

 

Al die win 10 miserie heeft er ook voor gezorgd dat er bv geen updates voor geinstalleerde apps meer binnenkwamen op de Nokia Lumia van de zoon (nogmaals deze Nokia heeft emailadres van de zoon)

.

Ik heb ouderlijk toezicht uitgeschakeld op pc én de laptop.

Gevolg: nog steeds geen updates op de Nokia Lumia 530 van de zoon, want er komt een melding op dat ouderlijk toezicht moet ingesteld worden op een pc

 

Hetvolgende geprobeerd: ouderlijk toezicht terug inschakeld, ingelogd in ouderlijk toezicht (via microsoft website) met account van de vrouw én kind toegevoegd (namelijk de zoon) én de beperkingen ingesteld wat de zoon mag doen: alle beperkingen uitgeschakeld, dus hij mag alles doen.

 

Gevolg: nu komen de updates wél weer binnen op de Nokia van de zoon. Dus blijkbaar wéét de Nokia adhv zijn ingestelde leeftijd in zijn emailinstellingen dat hij een kind is, en blokkeert hij de zaak. Je moet dus het kind toevoegen op de website van ouderlijk toezicht en de beperkingen van dat kind instellen, vooraleer de Nokia van de zoon naar behoren werkt. Want : ik heb eerst geprobeerd om ouderlijk toezicht uit te schakelen op de pc én laptop, maar het resultaat was dat de updates geblokkeerd werden op de Nokia van de zoon....

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is opgelost door een kind account alle rechten te geven (bij website Ouderlijk Toezicht), ik ga dit even zo laten.

Ik ga inderdaad ook eens bekijken op één pc of sync settings op of aan staan. Ik denk aan.

 

Hoe staan de instellingen wat betreft synchronisatie? http://www.howtogeek...-in-windows-10/

Dit is een zeer waardevolle link met veel info. Ik heb deze gelezen en ga het toepassen als ik er nog eens kom.

 

Ik zou ergens bevestiging moeten krijgen van het feit dat iemand zich registreert als jongere op een Nokia (met account en emailadres van jongere), dat bij Ouderlijk toezicht ALTIJD een account van een kind moet toevoegd worden (die je dan ook weer kan instellen wat die mag doen enz...)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.