Ga naar inhoud

Trage laptop opwaarderen


nokiaprox

Aanbevolen berichten

Een vriendin heeft mij gevraagd of ik een oude laptop, die amper nog opstartte en voortdurend foutmeldingen gaf, weer werkend zou krijgen.

Model laptop : Toshiba Satellite S5200-801 (Mobile Intel Pentium 4 M CPU 2,00GHz, 512 MB DDR RAM, NVidia GeForce4 460Go)
Besturingssysteem : Windows XP Home SP3

 

Ik heb al het volgende gedaan :
- Overbodige programma's verwijderd met Revo Uninstaller
- Alle Windows-updates toegepast
- Register opgeschoond met CCleaner
- sfc /scannow
- gescand op virussen met Eset-online Scanner en Malwarebytes Anti-Malware
- virusscanner Avast Free en Firewall Comodo Free geïnstalleerd
- Nieuwste versie van Java en Flashplayer geïnstalleerd
- De HDD gedefragmenteerd en laten controleren met CrystalDiskInfo
- Bootvis laten lopen

 

Nu is de laptop zover dat hij opstart in ongeveer 3 min, maar programma's worden zeer traag gestart. Bvb Verkenner starten duurt 15 sec, FireFox (de enige browser die min of meer wil werken) opstarten duurt meer dan 1 minuut en ook webpagina's laden soms zeer langzaam.
Heeft iemand ideeën wat ik nog zou kunnen proberen om deze laptop min of meer bruikbaar te maken?
Een schone installatie van Windows kan niet, want ik heb geen recovery-disc en er is ook geen herstelpartitie aanwezig.

Het is niet de bedoeling zware applicaties uit te voeren, alleen e-mails controleren, even iets opzoeken op Google, eventueel een nieuwssite bekijken... Dit zou toch mogelijk moeten zijn?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo nokiaprox,

 

Misschien een ideetje om je RAM te upgraden naar 1GB/2GB, en dan windows 7 32 Bits te installeren? Windows XP word niet meer ondersteund door windows, ik vind het al raar dat je updates hebt kunnen draaien. Windows XP is nu veel meer vatbaarder voor virussen en vele andere dingen, Internet Explorer word ook niet meer ondersteund op Windows XP. Als dit geen optie is kun je niet veel meer doen, aangezien wat ik zie wat je allemaal al hebt gedaan aan de Laptop. Het beste is alsnog om een nieuwe/tweedehandse goede laptop te kopen. Ik hoop dat ik je voldoende heb kunnen helpen.

 

MvG,

 

Sento_

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Sento_,

 

Bedankt voor je reactie. Het lijkt mij niet opportuun om nog kosten te doen aan deze laptop, die waarschijnlijk toch nooit echt vlot zal kunnen werken. Trouwens de maximale hoeveelheid RAM die hij aankan is 1GB én de modules voor dit model worden niet meer geproduceerd. Het wordt dus uitkijken naar een recenter model. Toch bedankt voor je inspanning.

 

Mvg,

 

nokiaprox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.