Ga naar inhoud

Schermresolutie


Gast SWAT4

Aanbevolen berichten

Goeiedag,

 

Ik had een vraag over de schermresolutie, namelijk hoe ik die optimaal kan gebruiken.

Mijn schermresolutie is normaal 1600x900. Echter gebruik ik mijn laptop nu in de veilige modus met netwerkmogelijkheden en is de resolutie standaard 800x600. Nu kan ik hem wel verhogen tot 1152x864, maar niet naar 1600x900.

 

Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen doen ?

 

Bij voorbaat dank

 

post-10266-0-47773500-1445174549_thumb.p

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo'n idee had ik ook al over de veilige modus, echter wist ik niet dat dit ook betrekking heeft tot de schermresolutie.

Dus als ik het goed begrijp is het niet mogelijk om mijn resolutie hoger dan 1152x864 in te stellen in de veilige modus ( met netwerkmogelijkheden ) ?

 

De reden waarom ik in veilige modus werk heb ik een een andere thread vermeld, om niet meerdere dilemma's binnen één onderwerp te plaatsen.

Die kunt u hier vinden, mocht u geïnteresseerd zijn of bereid zijn mij hulp aan te bieden met deze complicatie:

 

http://www.pc-helpforum.be/topic/60550-bsod-atikmpagsys/

 

Bij voorbaat dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een mogelijke methode op het internet gevonden om de maximale schermresolutie te overschrijven, echter weet ik niet of deze oplossing in de veilige modus werkt.

 

Ook ben ik bang om te experimenteren in veilige modus ( met netwerkmogelijkheden ). sinds de veilige modus de enige manier is om mijn laptop te gebruiken op het moment.

 

Graag zou ik daarom willen weten of er mensen zijn die ervaring hebben met deze methode.

Zo niet oogt deze methode op het eerste gezicht vertrouwenswaardig ?

 

Bij voorbaat dank

 
 
aangepast door SWAT4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens sommigen zou dit probleem te maken hebben met de grafische kaart.

Een programma genaamd Catalyst Control Center zou dit mogelijkerwijs verhelpen en de grafische kaart verbeteren in de progressie qua optimalisatie en prestatie.

 

Nu heb ik deze stap nooit uitgevoerd. Is het ordentelijk om dit programma nu, nadat er een aantal jaren voorbij zijn gegaan sinds ik mijn laptop heb, te downloaden en accommodaties te verrichten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In veilige modus worden de 3e party drivers niet geladen alleen de generieke windows drivers dus denk dat je het gewoon moet vergeten.

En dan werkt CCC ook niet........

Tevens wordt er in veilige modus vaak de Intel GPU gebruikt en dan heb je sowieso niets aan de CC.

 

Problemen oplossen zodat er in volledige modus kan worden gewerkt lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betekent dit dat het faliekant ineffectief onhaalbaar is om de resolutie te verhogen ? Dat zou ongelukkigerwijs bijster belemmerend zijn in mijn situatie aangezien ik genoodzaakt ben het meeste van de tijd in de veilige modus ( met netwerkmogelijkheden ) te werken, noch te gebruiken in vrije tijd.

 

Heeft u enige onderrichting over de eventueel realiseerbare methodiek aangegeven in een link geplaatst in bericht #4 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom ga je niet eerst eens over tot het (laten) ontstoffen - zie deze link- van de laptop in plaats van allerlei onnodige ingrepen proberen uit te voeren waardoor er misschien nog andere problemen ontstaan?  :hmmmm:  :rofl:

 

Hallo Clarkie,

 

Ik heb getracht het onstoffen van mijn laptop te completeren. Helaas is dat niet begeerd verlopen.

Ik vrees dat als ik 2 maal hetzelfde bericht in 2 threads plaats, het misschien wordt gezien als spam.

Vandaar zie deze link naar mijn andere thread voor de uitslag van het ontstoffen:

 

http://www.pc-helpforum.be/topic/60550-bsod-atikmpagsys/

aangepast door SWAT4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.