Ga naar inhoud

Blauw sherm - Bad_pool_Header en nog van die dingen.


cam39

Aanbevolen berichten

Beste hulpverleners,

Ik ben nieuw hier en ik vermoed dat jullie me hier nog wel meer gaan zien, ik zal me dan ook later voorstellen. Maar eerst zou ik graag met jullie hulp een probleem oplossen waarmee ik al een week te kampen heb en waarvan ik ondertussen meer dan mijn buik vol heb.

Ik heb een Asus laptop die me ondertussen toch al 8 jaar trouw zen diensten heeft bewezen.

Hij draait zoals jullie hoogstwaarschijnlijk al hadden geraden op Vista.

Sinds vorige week krijg ik hem niet meer behoorlijk opgestart nadat hij terwijl ik er op aan het werk was een blauw scherm presenteerde. Ik heb dan geprobeerd om via (C Cleaner) in veilige modus te scannen op fouten in het register. Met succes al was het waarschijnlijk toeval deed hij terug netjes wat ik van hem verwachte. Het geluk bleef echter niet lang duren. Ik sloot na het werk mijn laptop af waarbij hij als er windows of microsoft updates zijn deze automatisch instaleert. Heeft het nu daar iets mee te maken of niet ik weethet niet. De dag nadien zat ik in ieder geval wel met hetzelfde probleem.

Na een aantalkeer geprobeerd te hebben met dezelfde procedure zoals ik hierboven beschreef. Geen beterschap behalve dat hij soms wat hoopt geeft door een 30 tal minuten te blijven draaien op zen bureau blad om me dan vervolgens weer een blauw scherm te geven. Al dan niet met de boodschap "bad pool header" Nu ken ik nietveel of zeg maar amper iets van computers en hun ziel, ben ik wel in staat om met behulp van iemand met ervaring op zoek te gaan naar de oplossing.

Daarom ben ik met wat lezen op het www hier beland.

Voor zover ik begrepen heb is het een probleem dat ergens in een verouderde driver zit. Maar ik heb toto hiertoe nog nietgevonden hoe ik eraan moet beginnen. Is het trouwens normaal dat mijn computer vertelt dat er geen systeemherstelpunten zijn via veiligemodus?

Soit kunnen jullie me helpen aub ik zou men oude rakker nog even wilen blijven gebruiken tot ik centen heb om een behoorlijk opvolger te kopen.

Groetjes en alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Sorry voor de late reactie.

 

Heb je nog iets ondernomen om het probleem op te lossen?

Is de situatie ondertussen veranderd?

 

 

Download en installeer Blue screen view.
Start Blue Screen View op. 
Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand). 

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A 
Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S) 
Sla het bestand op je bureaublad op. 
Voeg nu het bestand als 
bijlage toe aan je volgend bericht.

 

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

 

Je moet speccy wel uitvoeren in normale modus want in veilige modus kunnen niet alle gegevens worden uitgelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.