Ga naar inhoud

Beeldresolutie anders bij overstap van W7ultimate naar W10Home


crifli

Aanbevolen berichten

Mijn Medion 98100 laptop heb ik voorzien van een nieuwe HD en daarop W7Ultimate  geinstalleerd. Daarna deze W7 vervangen met de aangeboden W10 Home.

Direct viel mij op dat de ikoontjes veel minder scherp waren.

Bij instellingen onder W10 werd een beeldresolutie 1024x768 aanbevolen en was maximaal 1152x864 bereikbaar. Daarmee werd e.e.a. niet veel beter.

Heb daarop de HD vervangen met een HD waarop  W7Home premium was geïnstalleerd.

Het resultaat was veel beter en werd  een beeldresolutie van 1440x768 aanbevolen!

 

Hoe kan het,  dat bij een onveranderde laptop met dezelfde grafische kaart daarin, zo'n belabberd eindresultaat oplevert? Of doe ik iets fout?

Bij voorbaat dank voor een antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvullend op bericht 2.... klopt het dat er bij aankoop Vista op stond?

 

Kan je het msn- nummer doorgeven dat op de laptop staat?

 

Voer ook speccy uit zoals hieronder omschreven.

 

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dank voor de snelle reacties stuur ik bijgaand de spec's van MD98100 met MSN-nummer 30006290.

Inderdaad werd de laptop in 2007 geleverd met Vista en pas later vervangen door  W7.

 

http://speccy.piriform.com/results/r6NfKElzFl3nMWCwGWTSleZ

 

Ik hoop dat de bijgesloten URL voldoende gegevens oplevert.

Overigen een prima progje.

 

Mvg

Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze driver 15.7.1 gepoogd te installeren maar uiteindelijk bij herhaling niet gelukt.

De AMD Catalyst Installeer Manager meldt: Installatietoepassing: kan het pakket niet installeren. 

Het betreft de AMD Mobilty Radeon Driver 170mb 15.7.1 van 29/7/2015.

 

Daaronder wordt nog een beta-versie van 225mb aangeboden maar die heb ik niet geprobeerd.

 

Wanneer google op  AMD Catalyst 15.7.1 wordt ergens gemeld dat ook Microsoft Net Framework 4.5 aanwezig moet zijn.

Gezocht bij software updates zoals voorheen bij W7, maar daar komen geen updates van die of andere strekking voor.

 

Wat mag/kan ik verder doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.