Ga naar inhoud

info wifi bridge instelling


Mr Red

Aanbevolen berichten

Had graag wat info gekregen ivm de verschillende standen op een Wifi Bridge. Station - acces point - auto.

 

 

Mijn ouders zijn een poosjes geleden overgeschakeld van gewone analoge tv naar digitale tv bij belgacom. 

Aangezien er toen nog geen internet was heeft de installateur een B-box 3 modem geplaatst en een wifi bridge dat via kabel verbonden is naar de belgacom decoder. Er wordt enkel gebruik gemaakt van internet om tv te kijken, niet om te surfen.

 

 

Onlangs hadden ze geen tv signaal meer, dus heb ik de stekkers van b box en bridge eens uitgetrokken om te resetten, wps laten zoeken, geen connectie.

Toen ik op de  bridge  de stand van "auto" naar "acces point" verzette, de wps had laten zoeken,  had ik wel terug ontvangst.

 

Alles werk wel momenteel maar wat is dan het verschil met de "auto" en "acces point" stand op die bridge ? Ik neem aan dat de installateur het op auto heeft gezet voor een goeie reden, maar waarom werkt dit nu niet meer maar wel op de acces point stand ?

Laat ik dan alles gewoon staan of best terug op auto zetten ?

En waarvoor dient station dan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Mr Red,

Naar mijn weten heeft de monteur toen de stand van de Wi-Fi bridge op auto gezet doordat toen een gewone analoge tv was aangesloten.
Nu een HD TV / smart tv (of hoe het ook mag heten) wordt gebruikt -die beschikt over een ingebouwde Wi-Fi antenne-, is Wi-Fi signaal nodig om digitale uitzendingen te kunnen ontvangen.

En dat heeft u gedaan door de stand bij de Wi-Fi bridge op access point te zetten, d.w.z. dat nu gebruikt wordt gemaakt van de draadloos toegangspunt van het Wi-Fi netwerk.
In principe heeft u het probleem goed opgelost  :top: 

De stand station bij de Wi-Fi bridge wordt ingeschakeld wanneer men een ander modemtype gebruikt, en de stand auto en/of access point niet werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.