Ga naar inhoud

Geen wifi na upgrade windows 7 naar 8.1


Hillm

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

 

Ik heb mijn andere laptop Acer Aspire 5920 - 7 jaar oud - van W 7 naar 8.1 geupdate en nu heb ik daar geen internetverbinding via wifi.

 - bij de network adapters zegt: Intel PRO/Wireless 3945ABG Network Connection: This device cannot start (Code 10)

 - Ik vond het volgende op internet: Disconnected from the LAN internet connection, uninstalled the wifi driver 3945ABG and also (CIR) Transceiver/Driver" and restarted my PC. Now, Im able to use WIFI on my machine.

Dat werkte eenmalig bij mij ook maar nu niet meer. De Intel 3945ABG wordt bij herstarten opnieuw geladen.

 - Bij Intel vond ik Wireless_18.21.0_e164.exe als update voor de 3945ABG maar dat werkt ook niet. De 3945ABG blijft staan bij de Devices en werkt niet.

 - Ook vond ik ergens dat Intel de 3945ABG niet meer zou ondersteunen in de nieuwere Winows versies:

 

https://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/ce385ca6-ce8a-40bb-a6e3-cfa537c1b8cb/problem-with-the-network-adapter-intelr-prowireless-3945abg-network-connection?forum=WinPreview2014Setup

 

Kan iemand me helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ook vond ik ergens dat Intel de 3945ABG niet meer zou ondersteunen in de nieuwere Winows versies

Dat klopt.

De 3945ABG wordt niet meer ondersteund door Intel zelf voor windows 8 en later.

Als windows zelf nog drivers heeft voor deze wifi adapter, kan het nog werken maar ik vrees er voor.

 

Ik denk dat je best uitkijkt naar een andere wifi adapter (bvb een usb dongle).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie.

Een usb dongle, tsja... Is het niet mogelijk om deze driver te vervangen door een andere? En ergens in te stellen dat Windows de Intel driver niet laadt bij het opstarten. Een software oplossing dus? Maar misschien zeg ik nu heel domme dingen...... :blush:  :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet voldoende om de driver te vervangen als de hardware niet geschikt is.

Het is de 3945ABG wifi adapter (hardware die op het moederbord is geintegreerd) die geen drivers heeft voor jouw windows versie.

Zonder drivers werkt de hardware niet.

Je kan proberen om de drivers van een wifi adapter te installeren die wel ondersteund wordt door windows 8.1 maar waarschijnlijk ga je de foutmelding krijgen dat het niet de juiste drivers zijn voor jouw wifi adapter.

 

De simpelste (en volgens mij ook de enige) oplossing is een wifi usb dongle gebruiken.

 

Je kan de 3945ABG uitschakelen via het apparaatbeheer.

Dan worden de drivers niet meer geladen en krijg je ook geen foutmeldingen meer voor de adpater.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.