Ga naar inhoud

W10 en Photo Gallery in Windows Live Mail


Albert134

Aanbevolen berichten

Sinds de installatie van Windows 10 gebruikt mijn programma Windows Live Mail om foto's te tonen, die als bijlage bij een bericht horen, het programma Photo Gallery.

Eerder was dat bij W 7 niet het geval, maar ik meen dat toen de Windows Photoviewer gebruikt werd.

 

Ik heb geen bezwaar tegen een ander aan W. L Mail gekoppeld programma, maar dan moet het wel correct werken. Helaas toont Photo Gallery de foto's sterk vergeeld, dus wit (bijv. sneeuw) wordt geel. Dat wil ik niet.

 

Ik heb standaard voor het tonen van foto's het programma Microsoft Office Picture Manager ingesteld, ook bij Windows Live Mail. Bij het bekijken van foto's in de verkenner werkt dat prima, maar in Windows Live Mail krijg ik de toepassing van Photo Gallery niet weg. Het is een beroerd slecht programma vanwege de vreemde vergeelde weergave. Wat kan ik nog meer doen om W.L. Mail het door mij gewenste fotoprogramma te laten gebruiken?

Zou het mogelijk zijn om die vergeling in Photo Gallery op te heffen met een bepaalde optie (die ik niet gevonden heb)?

aangepast door Albert134
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had deze site ook gevonden en de registeraanpassing gedownload en uitgevoerd.

Helaas werkt het niet, ook niet na opnieuw opstarten.

Bij het kiezen van een fotoweergaveprogramma staat er maar 1 Windows Photo Viewer en dat is kennelijk nog steeds de nieuwe en niet de oude van Windows 7.

De nieuwe viewer is echt waardeloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vergat te melden dat ik een laptop heb die ik enkele weken eerder heb omgezet van W7 naar W10.

Daarop heb ik de registeraanpassing eerst uitgeprobeerd en het werkte.

 

Op mijn desktop die ik recent heb omgezet van W7 naar W10 werkt het niet. Ik zag ook wat andere dingen tijdens het opgraden.

Ik heb het vermoeden dat Windows deze truc inmiddels onmogelijk heeft gemaakt. Wat een irritant gedram en wat een rotzooi hebben ze ervoor in de plaats geleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Albert134,

 

Helaas werkt het niet, ook niet na opnieuw opstarten.

Bij het kiezen van een fotoweergaveprogramma staat er maar 1 Windows Photo Viewer en dat is kennelijk nog steeds de nieuwe en niet de oude van Windows 7.

De nieuwe viewer is echt waardeloos.

56538362b0a6c-ops.gif

Onderstaande ook al tegengekomen ?, zo niet neem eens goed door.

Maak wel eerst een handmatig systeemherstelpunt voordat u één van die twee gaat uitvoeren, voor alle zekerheid.

update

Note: ik heb uw bericht van 22:17 u. niet gezien toen ik dit plaatste, probeer dan bovenstaande voor de desktop.

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Albert134,

Bij deze link zijn o.a. een aantal altenatieven voorgesteld, wellicht een oplossing 563def749e0f8-pray1.gif

VuePrint lijkt me een goed programma, ik gebruik een ander programma van hamrick.com namelijk de VueScan.

Een feedback geven aan Microsoft zal wellicht ook helpen, dat ze misschien een betere photo viewer aan Windows 10 toevoegen  :xd: 

Hopelijk reageren nog andere.

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een 2e laptop waarop een maand geleden W7 is vervangen door W10.

Daarop heb ik de registeraanpassing niet gedaan, maar nu blijkt deze toch in de nieuwe viewer de kleur correct weer te geven.

Ik denk dat ook bij mijn andere laptop de registeraanpassing niet heeft gewerkt, maar dat er gewoon een goede kleur weergave is. Zo ver ik mij herinner was de Viewer in W7 aan de zijkanten gewoon wit,; deze is geelachtig, maar de foto wordt goed getoond in de juiste kleur.

 

Op mijn desktop is de kleur van de foto's sterk vergeeld in de Windows Photo Viewer. Dat geldt ook voor Photo Gallery waar Windows Live Mail mee werkt.

Ik ben fotograaf en ontvang en verzend veel foto's. In de mailbijlage is de kleur dan geheel verpest door sterke vergeling. Voor mij is dat zeer storend, maar ik heb geen optie gevonden om Photo Gallery in Windows Live mail uit te schakelen en te vervangen door een andere viewer.

 

Nu mijn 2 laptops met de nieuwe viewer wel de juiste kleur tonen denk ik dat het aan mijn videokaart ligt. Ook het programma Adobe Acrobat Pro deed het niet meer na upgrade naar W10.

 

Toen heb ik de hele Adobe suite (waaronder Photoshop) verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Het systeem weigerde Adobe Acrobat Pro te installeren vanwege foutmeldingen. Misschien heeft dat ook te maken met de videokaart.

 

In de link hierboven is ergens te zien dat ik niet de enige ben die zich flink ergert aan de 'Yellow look' van de nieuwe viewer. Het is dan wel vreemd dat op mijn 2 laptops die sterke vergeling afwezig is.

aangepast door Albert134
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het vergelingprobleem heb ik opgelost door terug te gaan naar W7.

Adobe Acrobat9 Pro is corrupt gebleven en moest met veel moeite verwijderd worden. Bij het terugzetten naar W7 is de mail in Windows Live mail geheel verziekt. Via een hersteloptie kon ik de mails zelf wel redden, maar het uiterlijk is droevig. Ik kan bijv. ook niet meer zien of er bijlagen bij waren of niet.

 

Zo lang ik geen zekerheid heb omtrent de oplossing van het sterk vergeeld weergeven in Photo Gallery en Viewer zal ik W10 niet opnieuw installeren. Het was werkelijk een ramp voor mij. Vooralsnog kan ik tot 2020 vooruit met W7.

aangepast door Albert134
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.