Ga naar inhoud

Netwerkprinter onbereikbaar


KayBaerd

Aanbevolen berichten

Ik kon een Samsung CLP 315W 2dehands overnemen. De vorige eigenaar heeft echter de netwerkinstellingen van de printer gewijzigd. 

 

Bij het afdrukken van de configuratiepagina krijg ik de volgende netwerkinstellingen te lezen:

 

IP assignment : static

IP address : 192.0.0.192

Subnet mask: 255.255.0.0

Default gateway : 192.0.0192

Printer url: http://192.0.0.192:631

 

Wifi heeft hij uitgeschakeld.

 

Door deze configuratie te wijzigen lijkt het onmogelijk om de printer te bereiken als netwerkprinter. Ik kan printopdrachten enkel uitvoeren via USB. Ook de configuratiepagina is onbereikbaar, zowel via router als rechtstreeks via netwerkkabel op de printer.

 

Het is de bedoeling deze printer bereikbaar te maken via router of wifi, niet usb.

Ziet iemand een oplossing?

 

Hartelijk dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

De netwerkinstellingen op de configuratiepagina zijn de standaard instellingen voor die printer.

Heb je ook de cd met drivers en software erbij gekregen?

Kijk eens of er ook een handleiding op de cd staat.

In die handleiding zou je normaal de procedure moeten vinden om het netwerkadres aan te passen.

 

Heb je geen cd, kijk dan eens op deze pagina.

Hier vind je de drivers en de software en ook een nederlandstalige handleiding.

In deze handleiding staat de procedure om het netwerkadres aan te passen op pagina 21 en volgende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.