Ga naar inhoud

Upgrade pc of nieuwe pc


Fury66

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik zou graag mijn PC wat upgraden zodat ik o.a. wat nieuwere games kan spelen.

Bij de meeste games die ik bekijk zijn het vooral mijn videokaart (geforce gtx460) en mijn cpu (intel i5 650@3.20ghz) die te kort schieten, evenals mijn RAM geheugen.

Zou het de moeite zijn om mijn ram en videokaart te laten updaten, of koop ik beter direct een nieuwere pc? (via can you run it wordt bb voor fallout 4 een i7 processor voorgesteld; maar dat lijkt me wat te veel, niet?

indien nodig kan ik een screenshot leveren van mijn systeem info.

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Fury,

 

Met dit programma hebben we meteen je hele systeem en kunnen we er beter naar kijken, iig let op je serienummer.

 

Download en installeer Speccy.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

(Als je gebruikt maakt om het tekst documentje te plaatsen, zorg er dan wel voor dat je serienummer er niet bijstaat)

 

Mvg,

 

Sento_

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Fury,

 

Inderdaad zoals je al zei, je videokaart, processor zijn veroudert. Je RAM is ook niet heel veel, maar ik zie dat je nog 2 sloten vrij hebt dus die kan je zo bijzetten. daarnaast kun je een nieuwe videokaart en processor erin zetten, en misschien nog een kleine ssd voor Windows en de games. dan zal de pc weer erg vlot zijn. Maar als je het geld ervoor hebt kun je ook gewoon een nieuwe bouwen, maar dat is jou keuze. Mijn keuze zou zijn, nieuw moederbord, processor, videokaart, ram en SSD. En de rest kan je van je oude pc gebruiken (DVD drive, Behuizing etc.etc.).

 

Mvg,

 

Sento_

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met je huidige moederbord kan je tot 16 GB gaan voor het RAM geheugen.

Een lijst met ondersteund geheugen vind je hier.

 

Ook voor de processor heb je nog marge om te upgraden.

Een lijst met ondersteunde CPU's vind je op deze pagina.

 

 

Kan je ook eens volgende test uitvoeren want ik vermoed een mogelijk probleem met de harde schijf.

 

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf en druk op Start.

Je moet GEEN vinkje plaatsen bij Quick scan.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?
Maak een afbeelding van het resultaat en sla deze op.

Ga dan naar de tab Benchmark en doe de test.
Maak ook van dat resultaat een afbeelding.
Voeg beide afbeeldingen als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

van de error scan kon ik geen screenshot maken want mijn pc blokkeerde. Uiteindelijk had heel mijn harde schijf (1TB) 2 rode vakjes,al de rest was groen. kwamneer op 0,1% fouten.

 

van de benchmark test kun je het resultaat zien in de bijlage.

post-23544-0-18367000-1449922469_thumb.p

 

grts,

 

jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rode blokjes betekenen dat de harde schijf beschadigd is en moet vervangen worden.

Begin alvast met je gegevens veilig te stellen door een kopie of back-up te nemen op een externe schijf.

 

Hierdoor komt de vraag wel in een ander daglicht te staan.

Je zou dan de CPU, de grafische kaart en de harde schijf moeten vervangen als je wil upgraden.

Voor de CPU upgrade ben je dus gebonden aan het moederbord dat enkel de CPU's uit de I reeks van de 1ste generatie ondersteunt.

 

Misschien loont het nu wel de moeite om uit te kijken naar een nieuwe pc.

Dan ben je helemaal bij en kan je weer enkele jaren mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.