Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een volgend probleem met mijn PC

Het is een Sony VAIO type PCGJ1 met Windows 7 erop Model PCG11211M

Ik doe de recovery in de lade start de PC op, de cursor (streepje links boven in beeld) begint te knipperen

Dan volgt het volgende bericht,  ,, De hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd..."

Maar dat bericht gaat zo snel dat het absoluut niet te lezen valt, dus ik heb het gefilmd zodat ik het stil kon zetten om te lezen.

Daarna begint het laden van de bestanden, aan het einde van het laden krijg ik een

Blue Screen met de volgende code   Stop: 0x0000007B  (0xF78DA640, 0x0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Als ik de PC opstart met een bootable CD (die ik zelf gemaakt heb)  dan start de PC op maar ik kan er verder niks mee.

Ik heb de geheugen vernieuwd, nieuwe harde schijf geprobeerd,  Harde schijf opnieuw gepationeerd en uiteraard geformatteerd,

De PC open gemaakt gereinigd en de contacten gecontroleerd

Op Google de code van de blue screen in gegeven, werd daar ook niet echt wijzer van.

Dus ik weet het eigenlijk niet meer wie weet een oplossing of is mijn PC overleden.

post-35076-0-97731300-1451915641_thumb.j

post-35076-0-32513800-1451915665_thumb.j

Geplaatst:

The INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE bug check has a value of 0x0000007B.

This bug check indicates that the Microsoft Windows operating system has lost access to the system partition during startup.

Dit betekent dat de harde schijf niet meer gevonden wordt.

Probeer bij het opstarten naar het BIOS (setup) te gaan en controleer daar of de harde schijf nog te zien is.

Druk op de toets die opgegeven wordt om naar de setup te gaan en je komt in het BIOS terecht.

Zoek daar naar de opstartvolgorde en kijk wat er is opgegeven.

Geplaatst:

Ik ben in de bios geweest en heb er twee foto's van genomen

In het Main menu staat Hard Disk Drive 500GB geen naam of type

Dus denk ik dat deze wel herkent wordt

Bij de Boot staat de HDD als tweede maar dat moet zo voor het installeren van de CD

Ik hoop dat je de gouden tip voor mij hebt, want ik wordt er een beetje gek van

post-35076-0-58452300-1452362265_thumb.j

post-35076-0-28579700-1452362267_thumb.j

Geplaatst:

Probeer eens of je hiermee de harde schijf kan controleren op fouten. 
Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben om de cd te branden. 

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc. 

Brand de ISO als image op een lege cd. 
Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive. 
Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd. 

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren. 

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test

Wat geeft dit als resultaat? 

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Geplaatst:

Deze test toont aan dat de schijf zelf OK is en dat ze herkend wordt.

Omdat de schijf wel herkend wordt in het BIOS en door de Seagate test, kunnen we aannemen dat ze correct is aangesloten.

Waarom ze  dan door windows niet herkend wordt, is mij ook een raadsel.

Bovendien geef je aan dat zelfs een andere schijf niet herkend wordt.

Die recovery disk die je gebruikt, is dat een disk die bij je pc geleverd werd?

Heb je ook een installatiedisk voor windows 7?

Geplaatst:

Probeer eens of je deze Windows Live cd kan aanmaken en daarmee opstarten.

Als je de Live CD op USB stick hebt gezet, moet je wel in het BIOS bij Boot de optie External Device Boot op Enabled zetten.

Als je een cd gebruikt, moet je niets aanpassen in het BIOS.

Als de Live Cd is opgestart en de nodige instellingen (netwerk e.d.) zijn gedaan, doe dan het volgende.

Ga naar start-> configuratiescherm-> systeembeheer-> computerbeheer.

In computerbeheer klik je op schijfbeheer, dan krijg je een overzicht van alle schijven en partities.

Maak hiervan een afbeelding of een foto en voeg deze als bijlage toe aan een volgend bericht.

Geplaatst:

Ik heb de windows live cd aangemaakt ben naar systeembeheer gegaan en kreeg de volgende melding te zien, zie foto1

daarna ben ik naar apparaatbeheer gegaan en heb gekeken bij schijfstations zie foto2 en daar werd de schijf wel herkent.

Eigenschappen aan geklikt deze gaf aan dat apparaat goed werkt zie foto3

Nu doet zich het volgende voor nadat ik de PC met de rescue disk had opgestart, heb ik een CD met daarop Windows Ultimate er in gedaan 

deze begon zich toen te installeren op de harde schijf en staat nu op de PC

Maar dat is eigenlijk geen legitieme schijf. 

Dus heb ik de zelfde actie gedaan maar dan met de recovery disk, toen kreeg ik als vanouds Blue screen  

Nu twijfel ik of deze schijf wel goed is, maar aan de ander kant ik heb het ook geprobeerd met een originele XP installatie disk en daar kreeg ik ook blue screen op.

Nu is XP wel verledentijd maar hij moet normaliter wel zijn werk doen.   

post-35076-0-92025600-1452536133_thumb.j

post-35076-0-09631000-1452536136_thumb.j

post-35076-0-89368300-1452536147_thumb.j

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.