Ga naar inhoud

Windows 10 - Zeer lange shutdown-tijd


7exe

Aanbevolen berichten

Beste Passer

 

Dat was niet om elkaar voor de voeten te lopen hoor :) was enkel om in 1 bericht 2 antwoorden te geven, leek me sneller dan 2 aparte berichten.

Ik heb hetzelfde filmpje al bekeken vorige week en ook uitgevoerd, zonder verandering. Het is omdat ik de oplossing op internet niet kan vinden dat ik hier mijn vraag stelde.

 

met vriendelijke groeten

 

Mathias

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk is een niet compatibele driver of software de oorzaak van het probleem.
Ook vraag ik me af hoe lang het geleden is dat die upgrade naar Windows 10 is uitgevoerd. Indien het noodzakelijk moest blijken te zijn om (tijdelijk) terug te keren naar Windows 7 dan kan dat binnen de 30 dagen na upgraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De malware opruiming is afgerond; enkel de tools nog opruimen.

 

Download 51a5ce45263de-delfix.png Delfix by Xplode naar het bureaublad.

 

Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

 

 

En dan laat ik het nu over aan degenen die wel iets kennen van windows 10.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  1. Werken alle geïnstalleerde programma's normaal?

Kijk eens in apparaatbeheer of de drivers in orde zijn. Klik daarvoor met de RE muisknop op Start en kies "Apparaatbeheer". Maak eens een screenshot van dit venster en plaats het in je volgende antwoord.

Haal Speedfan en µTorrent eens uit de opstart. Dat kan makkelijk aan de hand van CCleaner. Stop beide processen ook al in  Taakbeheer en sluit de computer af. Herstart de pc en sluit hem nog eens af. Wat is het resultaat?

Wanneer heb je die upgrade naar Windows 10 uitgevoerd?

Is het een zelf samengestelde computer of een merkcomputer. In het laatste geval, geef het merk en model eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Droske

 

Mogelijk is een niet compatibele driver of software de oorzaak van het probleem.

--> Dacht ik ook al, kan niet veel anders zijn.

 

Ook vraag ik me af hoe lang het geleden is dat die upgrade naar Windows 10 is uitgevoerd. Indien het noodzakelijk moest blijken te zijn om (tijdelijk) terug te keren naar Windows 7 dan kan dat binnen de 30 dagen na upgraden.

--> Een aantal weken geleden geupdate, maar ik kan zonder probleem win7 opnieuw installeren, eender welk moment van de dag, ik heb de installdisk. :)

 

Werken alle geïnstalleerde programma's normaal?

--> alles zoals het hoort. buiten logitech options gebruik ik alle programma's al jaren.

 

Kijk eens in apparaatbeheer of de drivers in orde zijn. Klik daarvoor met de RE muisknop op Start en kies "Apparaatbeheer". Maak eens een screenshot van dit venster en plaats het in je volgende antwoord.

--> Hier is geen enkel probleem, ik had hier ook al gekeken voor eventuele problemen toen het probleem zich voor het eerst voordeed.

 

Haal Speedfan en µTorrent eens uit de opstart. Dat kan makkelijk aan de hand van CCleaner. Stop beide processen ook al in  Taakbeheer en sluit de computer af. Herstart de pc en sluit hem nog eens af. Wat is het resultaat?

--> geen verandering. heb de afsluittijd deze keer getimed. 2min2sec om af te sluiten :( Ik vraag me ook af waarom speedfan of utorrent het afsluiten zouden verhinderen? nooit problemen mee gehad in het verleden.

 

Is het een zelf samengestelde computer of een merkcomputer. In het laatste geval, geef het merk en model eens.

--> Ik stel al een aantal jaar mijn computers zelf samen, en onderhoud deze ook zeer goed.

momenteel het ik dit in mijn computer: --> foto's in bijlage :)

 

i5 4960

Gigabyte GA-Z97X-UD3H-BK Black Edition

EVGA GTX970 FTW

16Gb RAM Corsair Vengeance SP

1000 watt modulaire voeding

15TB Sata III (2tb + 3tb + 4tb + 6tb schijf)

256Gb SSD Samsung SP900 Pro Editie

Custom waterkoeling loop (+- 500 euro)

 

 

Ik krijg wel een error in het systeem windows-logboek (zie bijlage naamloos.png). Ik heb hierover al opgezocht en dit gevonden:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-other_settings/event-7031-system-control-manager/995ff658-fa62-4535-a355-b5d19e0e947e?page=1

--> Windows heeft nog steeds geen oplossing hiervoor :(

 

17jan2016-fotos-pchelpforum.rar

aangepast door megamathi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook vraag ik me af hoe lang het geleden is dat die upgrade naar Windows 10 is uitgevoerd. Indien het noodzakelijk moest blijken te zijn om (tijdelijk) terug te keren naar Windows 7 dan kan dat binnen de 30 dagen na upgraden.

--> Een aantal weken geleden geupdate, maar ik kan zonder probleem win7 opnieuw installeren, eender welk moment van de dag, ik heb de installdisk. :)

Uiteraard kun je met je installdisk Win7 opnieuw installeren maar waarom al dat werk op je hals halen als je hier toch komt te vertellen dat je Windows 7 tot het laatste ogenblik goed gewerkt heeft. Aan de hand van de functie "Terug naar een vorige versie" is dat zo gepiept.

 

 

 

Werken alle geïnstalleerde programma's normaal?

--> alles zoals het hoort. buiten logitech options gebruik ik alle programma's al jaren.

Of je die programma's al jaren gebruikt dat is hier nu niet van belang. Van belang is te weten of die NU onder Windows 10 ook nog foutloos werken.

 

 

 

Haal Speedfan en µTorrent eens uit de opstart. Dat kan makkelijk aan de hand van CCleaner. Stop beide processen ook al in  Taakbeheer en sluit de computer af. Herstart de pc en sluit hem nog eens af. Wat is het resultaat?

--> geen verandering. heb de afsluittijd deze keer getimed. 2min2sec om af te sluiten :( Ik vraag me ook af waarom speedfan of utorrent het afsluiten zouden verhinderen? nooit problemen mee gehad in het verleden.

Ik vond het het proberen waard omdat van deze programma's bekend is dat ze een dergelijk probleem kunnen veroorzaken. Bij u dus niet, dat is dan ok.

 

 

 

Is het een zelf samengestelde computer of een merkcomputer. In het laatste geval, geef het merk en model eens.

--> Ik stel al een aantal jaar mijn computers zelf samen, en onderhoud deze ook zeer goed.

momenteel het ik dit in mijn computer: --> foto's in bijlage :)

Dat je je computer goed onderhoud trek ik echt niet in twijfel hoor. Die drie jpg's zijn leuk voor wie dat interesseert maar ze leveren geen bruikbare informatie op.

 

 

 

Ik krijg wel een error in het systeem windows-logboek (zie bijlage naamloos.png). Ik heb hierover al opgezocht en dit gevonden:

http://answers.micro...9e0e947e?page=1

--> Windows heeft nog steeds geen oplossing hiervoor

De error in het Windows-logboek kan verband houden met het gestelde probleem van traag afsluiten. Ik zie in dat png bestand echter verband met die error.

Is er een verband tussen de tijdstippen van die error en het tijdstip van afsluiten van je pc?

 

Klik eens met de RE-muisknop op die error en kies "Eigenschappen van gebeurtenis". Klik nu op de knop "Kopiëren" en plaats deze kopie in je volgende antwoord.

 

 

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, die ik op internet gevonden had, maar geen gunstig resultaat.

 

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

 

met vriendelijke groet

 

Mathias

Kun je ons eens vertellen wat je al geprobeerd hebt zo weten we wat we al kunnen uitsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betreft die Service Control Manager fout met ID 7031.

 

Bij nazicht komt ze ook op mijn(2) Windows 10 computers voor. Ik stel geen verband vast met een eventueel traag afsluiten van mijn pc's. Mijn laptop heb ik net afgesloten en dat was in 6 seconden gebeurd.

 

Ik ben eens op zoek gegaan hoe men stuurprogramma's op goede werking kan controleren. Dat blijkt te kunnen met de opdracht verifier

Lees hier eens:

http://www.tenforums.com/tutorials/5470-driver-verifier-enable-disable-windows-10-a.html

 

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/ff545448%28v=vs.85%29.aspx

 

Voor alle duidelijkheid wil ik er aan toevoegen dat ik hier geen gebruikservaring mee heb. Ik weet ook of je kennis toereikend is om hier eventueel mee aan de slag te gaan.

Moest je het toch willen uitvoeren, maak dan voor alle zekerheid eerst een systeemherstelpunt aan.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Droske

 

Mijn kennis reikt ver genoeg om het meeste zelf te kunnen oplossen, maar voor sommige zaken heb ik toch nog hulp nodig. Die verifier ga ik zelf niet proberen, daar moet ik zelf eerst nog wat voor opzoeken en heb ik momenteel geen tijd voor.

 

 

Spijtig dat die error niet de oorzaak is, anders waren we al een stap verder.

 

Qua zaken die ik zelf al gedaan heb. Drivers geupdate, programma's afgezet die mogelijk zouden tegenwerken. utilities van moederbord afgezet voor afsluiten. hier en daar parameters veranderd (nadien altijd terug gezet) na informatie op internet te hebben gevonden.

 

MAAR, je hebt gelijk. Ik dacht het probleem op te lossen ipv het te ontwijken, maar het duurt nu al een paar weken en ik begin het stilaan beu te worden :)

Ik heb de installdisk van win7 ultimate teruggevonden en ga deze namiddag de switch doen. Ik ben blij met de layout van win10, maar niet echt over de werking van de software.

 

Ik dank je voor de hulp en tijd die je al in deze topic gestoken hebt.

Ik hoop in het vervolg nog jouw hulp te gebruiken voor eventuele andere problemen.

 

met vriendelijke groeten

Mathias

 

PS: gebruik jij win10 of win10pro? misschien ligt het probleem enkel bij de pro-editie??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb enkel de Home versie staan.

Alvorens een volledige nieuwe installatie met Windows 7 Ultimate uit te voeren...

  • Probeer eens via "Instellngen / Bijwerken en Beveiliging / Systeemherstel -> Deze pc opnieuw instellen. Je data blijf hierbij behouden, voor het overigen ga je terug naar een kale Win 10 installatie.
  • Sinds kort is er ook de mogelijkheid om Windows 10 als nieuwe installatie uit te voeren vanuit een ISO bestand. Daarna kun je Windows 10 prof gewoon activeren met de productsleutel van je Windows 7 Ultimate.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.