Ga naar inhoud

return probleem ( & vbclrf )


peterlol

Aanbevolen berichten

Dan maak je er een HTML-e-mail van ?

Mijn vraag met welke Outlook je werkt, stelde ik omdat ik denk dat je met de code die je in je eerste bericht vermeldde, geen tekst in de 'body' van de e-mail kunt krijgen als "Outlook behorend tot MS Office" niet op je computer is geïnstalleerd.

Je bericht nader beschouwend zie ik dat je de Outlook-app gebruikt, dus ik vermoed dat het dan met de aanpak uit bericht 1 niet zal lukken.

Daarom stel ik een andere wijze van verzenden voor.

 

Probeer onderstaande code, maar wijzig daarin eerst:

- in regel 8 van boven: het e-mailadres in het juiste e-mailadres dat je als afzender gebruikt.

- in regel 8 van onder: "mail.telenet.be" in de naam van de uitgaande server van jouw provider (mail.telenet.be dat ik heb vermeld, is de naam van de uitgaande server van Telenet). Vergeet bij de aanpassingen de aanhalingstekens niet.

De regel voor het bijvoegen van een attachment heb ik non-actief gemaakt. Wil je beslist een Excelbestand meesturen, dan moet je er rekening mee houden dat je niet een geopend bestand kunt meesturen (dus indien nodig een kopie van bv. 1 blad als  afzonderlijk bestand opslaan). Maar ik veronderstel dat je toch geen Excelbestand met macro's mee gaat sturen? ALS je een Excelbestand wil meesturen, dan moet je in de regel met het attachment uiteraard het pad en de naam van het bestand aanpassen. Probeer als test eerst e-mails zonder attachment te verzenden.

Let op dat met gebruik van deze wijze, de verstuurde e-mails niet verschijnen in je e-mailprogramma bij de "Verzonden items".

Laat aub het resultaat weten.

Sub Sendmail1()
Dim r as integer, m as integer
m = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
For r = 2 To m
With CreateObject("CDO.Message")
'.AddAttachment ("C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\map1.xlsm")
For r = 4 To 5
.From = "peterlol@telenet.be"
.To = Cells(r, 17).Value
.Subject = "Cash Back Januari 2016 -  " & Cells(r, 1).Value & " te " & Cells(r, 16).Value
.TextBody = "Beste " & Cells(r, 15) & " " & Cells(r, 20) & "," & vbCrLf & vbCrLf & _
"Onze Cashbacks van de maand Januari hebben wij afgesloten" & vbCrLf & _
"en je mag ons dan ook 1 factuur opmaken van " & Cells(r, 10).Value & " euro excl. BTW. " & _
vbCrLf & "met volgende vermelding: " & _
"Cashback Lightning " & Cells(r, 3).Value & vbCrLf & Cells(r, 9).Value & "."
With .configuration.Fields
.Item("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/sendusing") = 2
.Item("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpserver") = "mail.telenet.be"
.Item("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpserverport") = 25
.Update
End With
.Send
Next r
End With
End Sub
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reactie, maar dit heb ik bovenaan mijn vba script waardoor ik dus wel html tekst in mijn body kan zetten. 

 

Option Explicit
Sub Send_Mail()
 
Dim olApp As Object, olMail As Object, Signature As String, strbody As String
Set olApp = CreateObject("Outlook.Application")
    
Dim r As Long
Dim m As Long
Dim a As Long
m = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
 
For r = 2 To m
     Set olMail = olApp.CreateItem(0)
        olMail.Display
        Signature = olMail.HTMLBody
       strbody = SchrijfText®
 
    With olMail
        .To = Cells(r, 16)
        .CC = ""
        .Subject = "Cash back " & Range("B1").Value & " - " & Cells(r, 1) & " te " & Cells(r, 13) & " "
        .HTMLBody = strbody & vbNewLine & Signature & ""
        .Display
        
    End With
    
Next r
End Sub
Hierna mijn code samen met html tekst waardoor het wel lukt. Deze topic mag afgesloten worden. bedankt voor de reactie's
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas nog geen antwoord op de vraag die ik op 20/01/2016 stelde, welk e-mailprogramma je op je computer gebruikt.

Het is Outlook, maar WELKE Outlook ?

Die van MS Office of een andere (Outlook.com bv) ?

Dat was belangrijk om een passend antwoord te kunnen geven, nu heb ik moeten gokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.