Ga naar inhoud

Kritieke fout. Uw startmenu werkt niet. De volgende keer dat u zich aanmeldt zal worden geprobeerd om dit te herstellen.


nazahaf

Aanbevolen berichten

Sinds deze middag; krijg ik bovenstaande melding. Ik heb hier op de site gekeken en volgende methodes toegepast zonder enig resultaat 

 

  1. Press ctrl+alt+delete on your keyboard
  2. Click on "TASK MANAGER (taakbeheer)"
  3. On top left, click on "FILE (bestand)" als dit er niet staat moet je eerst op "meer details" klikken
  4. Click on "RUN NEW TASK (nieuwe taak uitvoeren) "
  5. Check the box "Create this task with .. (deze taak met administratorbevoegdheden uitvoeren)."
  6. Type in MSCONFIG
  7. Click OK
  8. Click on BOOT (computer opstarten, bovenaan)
  9. ON the bottom on the BOOT MENU, check "safe boot (veilig opstarten)" and select "network (netwerk)"
  10. Click "Apply (toepassen)" then "OK"
  11. Restart your computer (computer opnieuw opstarten)
  12. When it is rebooted and you get on the safe mode desktop, press ctrl+alt+del again
  13. Voer dezelfde stappen uit als hierboven (2 tot 4) type MSCONFIG again
  14. In BOOT menu uncheck safe mode
  15. Apply (toepassen), OK and reboot (heropstarten)

EN 

 

Opdrachtprompt als beheerder met sfc /scannow 

 

EN 

 

Opdrachtprompt als beheerder met een opdracht healthrestore repair. Ik weet niet meer de exacte bewoording. Hoe dan ook, het probleem is nog steeds NIET opgelost na alle mogelijkheden. 

 

Hoe kan dit opgelost worden? 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

post-7828-0-21077100-1453226239_thumb.pn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.


Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .


RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.


Bekijk ook de

.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit probleem laatst ook gehad.

Blijkbaar heeft de laatste MS update van Januari bij bepaalde types computers het start menu vernield.

Heb zelf ook alle tips geprobeerd die ik op internet kon vinden, maar niets hielp en heb W10 opnieuw geïnstalleerd en het werkt weer...

Maar 2 dagen later werkt het MS app programma alweer niet meer.

Ook de geluidsdrivers verdwijnen vaak zomaar. (Fijn OS is W10 he)

En nee....

Behalve Ccleaner, gebruik ik geen cleaningstools. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, alvast bedankt voor uw antwoord. Het probleem is opgelost door opnieuw W10 te installeren. Hopelijk blijven de problemen uit. Het is inderdaad ook gestart met de luidsprekers op de startpagina. Ja, W10 is super! Je zou denken dat er zo geen vernietigende fouten in updates worden geïnstalleerd. 

 

Welk type computer hebt u? Ik werk met een HP paviljoen dus vingers kruisen en hopen dat dit probleem zich niet opnieuw voordoet want het heeft me een hele middag gekost om mijn computer terug operationeel te krijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Nazahaf,

 

Als je verder geen vragen of problemen meer hebt kun je dit onderwerp afsluiten.

Klik bovenaan op Modereer Onderwerp en daarna op Sluiten.

Ik hoop voor je dat niet veel moeilijkheden meer krijgt met Windows 10.

Ikzelf gebruik Windows 10 nu bijna 5 maanden en heb nog steeds geen problemen gehad.

 

Mvg,

 

Sento_

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dus ook HP computers en blijkbaar zijn deze gevoelig voor MS updates. Heb al tig keren gehad dat een een MS update al mijn 7 HP computers sloopt en ze alle opnieuw moet installeren.

Microsoft helpdesk schreef me ooit eens dat dit een typisch HP probleem is. Tja en de HP helpdesk geef uiteraard Microsoft weer de schuld. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.