Ga naar inhoud

nieuwe gaming pc


Aanbevolen berichten

hallo, ik vind gamen hartstikke leuk. ik heb dan ook een leuk computertje om mee te beginnen. helaas is hij nu redelijk oud en werken de spellen die ik leuk vind niet echt goed. ik heb een acer veriton met een nvidia gt620. zoals de meesten misschien al weten is dit in dit geval een low-profile card. ik heb 8 GB ram en een intel core i7 processor. mijn voeding is volgens mij wel voldoende. ik ben van plan om deze videokaart te vervangen door een nieuwe (misschien in deze systeemkast) low-profile card. helaas zijn er niet erg veel goede videokaarten op deze afmetingen. misschien kunnen jullie advies geven. wel een kleine videokaart zoeken of alles overzetten in een(grote) andere systeemkast en dan later een nieuwe videokaart (etc.). of deze pc verkopen en een nieuwe kopen... mijn voorkeur ligt (als het mogelijk is) op een nieuwe kleine videokaart voor in deze systeemkast.  alvast bedankt :-)budget voor alleen videokaart: €150-200,-

budget voor de systeemkast erbij: ----

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ondertussen ook nog wel weer over na gedacht. Is het ook mogelijk om onderdelen uit deze systeemkast over te zetten en dan langzaam aan te vervangen door betere onderdelen? En dan gaat het vooral om welke? Mijn vraag blijft wat het handigst is als U/jullie bedenkt dat ik er wel een tijdje mee wil doen. Een hele nieuwe. Of deels overzetten. Of alleen bepaalde onderdelen vervangen in de veriton.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aangezien ik het even besproken heb pas ik dit onderwerp een beetje aan. Ik zal even de vragen beantwoorden en vertellen dat het toch een hele nieuwe pc wordt.

Waarvoor heb ik een pc nodig? - gamen en voor wat schoolwerk.

Wat is mijn budget? - ongeveer €1000 exclusief beeldscherm en windows.

Een merkkomputer of samenstelling? - een samenstelling.

Ga ik overklokken? - Nee

Ga ik later upgraden? - dat lijkt me wel handig aangezien hij daardoor langer mee kan blijven gaan.

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - een dvd-lezer zou wel handig zijn maar een USB3.0 poort is niet nodig. Ik heb wel een stuk of 5 USB poorten nodig...

Ga ik zelf assembleren? - Nee, ik heb hier geen ervaring mee.

Heb ik een besturingssysteem nodig? - ja, in ieder geval een Windows. Het liefst 10

Ga ik zelf installeren? - geen van ons ervaring mee... Dus nee

Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Niet bepaald.

Heb ik nog randapparatuur nodig? - nee.

Heb ik nog specifieke wensen? - nee.

aangepast door Gamerboy0985
Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe is je computer best nog wel stevig uitgerust, je hebt momenteel een snelle Core i7 2600 Sandy Bridge processor die zeker en vast nog geschikt is als processor voor een game PC. Minder positief is echter je videokaart - die is absoluut ondermaats voor degelijke gamingprestaties. 

 

Een upgrade moet dan ook mogelijk zijn - maar dan zal je ook wellicht je behuizing en voeding moeten vervangen, waardoor er toch assemblage bij te pas komt. Uiteraard kan ik ook gewoon een volledig nieuwe samenstelling maken indien je dat wenst. De Game PC's die je hebt gepost zijn niet slecht maar bieden in vergelijking met een apart samengestelde PC een minder goede prijs/kwaliteitverhouding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, we zullen mijn oude pc wel als thuis pc gaan gebruiken aangezien die nog slechter is. Ik zou het zeer op prijs stellen als je even wilt kijken wat je er van kunt maken. Aangezien ik toch niet ga assembleren en ik dan weer geld en moeite kwijt ben. :

; )

aangepast door Gamerboy0985
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit systeem voor je samengesteld: een erg snelle en stabiele computer met snelle Core i5 processor, 16 gigabyte RAM-geheugen, een rappe GTX 960 grafische kaart en een degelijk uitgerust moederbord. Als bootschijf nemen we de Samsung 850 EVO van 250 gigabyte en er zit een opslagschijf van 2TB in. Ook een DVD-brander en een mooie behuizing ontbreken niet. Windows, assemblage en installatie inbegrepen. 

 

Aan welke schermgrootte had je gedacht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.