Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen!

 

Na veel oplossingen te hebben gevonden op jullie forum, zat ik zelf met een probleem dat nog niet besproken was, en heb ik dus gelijk een account aangemaakt.

 

Ik zit thuis met een probleem. Dus, om even in te leiden, mijn internetvoorziening ziet er zo uit:

Telenet modem met Whoppa (200Mbps down, 15 up)(in de kelder)

Belkin 8-port gigabit switch (direct aan de modem)

werk-computer (direct met LAN aan de modem)

WD My Book Live 2TB (NAS, in de switch)

D-Link Dir-868L router (in de switch, op de zolder)

secundair bureau met pc op zolder (in de router)

 

Het probleem zit dus zo: 

Ik kan via de mobiele apparaten (verbonden met de wifi van de router) verbinding maken met de NAS. Ik kan wel verbinding maken vanaf de werk-computer.
Ook kan ik geen gebruik maken van wifi-calling, een dienst van Telenet die ervoor zorgt dat als je met je router verbonden bent over wifi, je kan bellen aan het tarief van de vaste lijn. Ik heb geen idee waarom de router de NAS niet doorgeeft noch mij laat verbinden met de modem. Ik heb al geprobeerd de switch ertussenuit te halen, direct op de modem aan te sluiten, omgekeerd of gewoon alles op de switch, maar niets werkt.

 

Ik zou dus graag met alle mobiele apparaten kunnnen VOIP'n via Telenet en aan de NAS kunnen via WiFi. Is dit mogelijk?

 

Bij voorbaat dank voor jullie hulp

 

Simonally

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.