Ga naar inhoud

Win 7 op nieuwe ssd installeren gaat niet


kurt5

Aanbevolen berichten

Ik wil een oude laptop met xp nieuw leven inblazen en had hier op het forum gevraagd of dit nog ging. Dit was ok, dus bestelde ik een ssd (samsung evo 850 250gb). Ik wil echter Win 7 op zetten, maar dat gaat niet. Ik heb een win7 dvd bij me en heb de bios zo gezet dat hij de dvd als eerste moet gebruiken om te booten. Dan krijg ik dit (zie foto).

Wat doe ik verkeerd?

post-1799-0-28836600-1454163517_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je krijgt deze melding omdat je laptop wil opstarten via het netwerk en dat lukt uiteraard niet.

 

- ofwel is de opstartvolgorde in het BIOS niet OK: instellingen checken en desgevallend aanpassen dus ... een andere mogelijke optie is deze: door tijdens het (her)opstarten op de F12-toets te tokkelen kom je in je bootmanager waar je kan selecteren vanwaar de laptop moet opstarten, mogelijk moet de bootmanager nog geactiveerd worden in het BIOS.

 

- ofwel is jouw Windows 7 DVD niet OK ... van waar is deze afkomstig ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dat ik van mijn werk heb overgekocht, ze hadden er nog een paar over van pc's die toch niet meer vernieuwd werden.

Wat wel raar is, om te proberen heb ik de andere hdd eruit gehaald en de ssd in die plaats gestoken en als ik gewoon xp opstart blijft de 2de schijf data noemen en word de ssd niet herkend.

aangepast door kurt5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus: een originele Microsoft DVD of een zelf gebrande ?

 

Het is de bedoeling dat je de SSD monteert op de plaats waar de HDD met Windows XP gemonteerd werd ... de tweede HDD mag je - voor het voltooien van de installatie - eventueel verwijderen.

 

Wordt de SSD dan herkend in het BIOS ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Originele dvd, de bios heeft altijd de ssd herkend, hij geeft dezelfde melding. Heb zelfs de dvd op USB gezet via het tooltje op de website van Microsoft, maar weer dezelfde melding. Kan ik het niet op een andere manier doen via mijn andere pc, of kan ik een versie downloaden ergens. Dan geef ik de dvd terug.

aangepast door kurt5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Asus, het werkt. Maar ik zit nu te bedenken voor ik installeer. Mijn vrouw wil al de documenten en info die op haar oude HDD staat niet kwijt natuurlijk. Kan ik de win 7 over de xp zetten zonder verlies van data en hoe zit het dan met haar office pakket en andere?

Bij de SSD zat er kloon software bij, mocht ik nu haar oude HDD klonen via mijn pc (heb geen sata/usb kabel) en daar heb ik voeding kabel en sata over en daarna Win 7 over zetten wat heb ik nog over en wat is er weg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kloonsoftware heb je niet nodig, het gaat hier immers over een totaal nieuwe installatie van Windows 7 en niet over een upgrade vanuit een bestaande installatie.

 

Wil je nog één en ander recupereren van het persoonlijk materiaal (documenten, afbeeldingen, bladwijzers, etc ...) dan dien je dit vooraf te (ver)plaatsen naar een externe geheugendrager.

 

Na het voltooien van de Windowsinstallatie kan je hier alle drivers ophalen ... het is belangrijk dat je de drivers in de juiste volgorde (handleiding is van Dell, maar grotendeels universeel) installeert.

 

Nadien kan je dan aan de slag met het installeren van al je software en het importeren van het persoonlijk materiaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.