Ga naar inhoud

w10 opstarten van externe SSD


bibbaboo

Aanbevolen berichten

Ik heb een MSI 72 GE laptop gekocht met enkele een HD van 1TB. IK heb ook een externe SSD SAMSUNG T1.

 Ik zou graag de HD klonen naar de SSD, de HD verwijderen (of uitschakelen, maar hoe?) en steeds opstarten van de externe SSD.

Waarom?  Ik reis zeer  veel (tot 50 vluchten per jaar) naar ons buitenlands filiaal.  Van daaruit reis ik rond in het land met mijn laptop. De bedoeling is om enkel de externe SSD te gebruiken. Er zijn reeds laptops gestolen in het verleden met alle data erop. Dus als we een SSD hebben kan ik die telkens verwijderen wanneer ik de laptop niet gebruik en verkleint het risico op verlies of misbruik van onze data. Een tweede reden is dat we een tweede identieke laptop willen kopen zodat ik niet telkens de laptop moet meezeulen naar het buitenland. Ik neem de SSD mee en vermits het twee dezelfde laptops zijn kan ik op beide laptops werken met 1 SSD. Die SSD is dan ook altijd up to date en bevat alle nodige bedrijfsinformatie.

Wie kan mij daarbij helpen? Blijkbaar blokkeert Windows 10 externe opstart devices, maar zou dit afgezet kunnen worden. De SSD als opstart gebruiken na aanpassing van de BIOS geeft steeds foutmeldingen.

 

Ik hoef geen gratis hulp, een donatie is voor mij totaal geen probleem. Een oplossing vinden voor mijn probleem is dat echter wel.  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hebt je MSI GE72

Dan hebt je ook SSD + harddisk.

Als veel in buitenland ga dan zorgt je ook voor zo veel mogelijk veiligheid en dat simpelweg cloud werken.

Dan verlies je nooit data en is het indentiek als je hier ben als je in buitenland ben.

Bovendien kan je ook niet met dezelfde SSD met Windows op 2 verschillende (in uw geval op alle laptop) laptop installeren want dan zou Microsoft niks verdienen.

Wat mij betreft: wilt je hacken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alhoewel ik niets heb aan wat je vertelt wil ik toch even iets rechtzetten. 

 

Je kan dan wel goed zijn in software, maar betreffende hardware zitten er nog gaten in je kennis. In mijn MSI GE 72 zit GEEN SSD! Model bestaat zowel met als zonder SSD. Omdat ik een externe SSD wou gebruiken kocht ik het model ZONDER SSD dat een paar honderd euro goedkoper is. Kijk op Coolblue, want daar kocht ik.

 

Om met de externe SSD te kunnen werken dacht ik dat twee IDENTIEKE laptops wel zouden werken. Ben er  nog niet uit of dat gaat of niet. Eerst moet 1 laptop werken, pas daarna beginnen we aan het tweede exemplaar.

 

Van hacken heb ik geen verstand. Moest dat wel zo zijn dat moest ik hier nu niet naar dingen komen vragen die volgens jouw niet kunnen. 

Het enige dat ik als amateur wel weet is dat de cloud de laatste plaats is waar ik iets zou plaatsen.Bovendien wil ik GEEN eigen ontwikkelde software op mijn laptop, aangezien in geval van diefstal anderen van mijn ontwikkelingen kunnen profiteren.

 

Veel geluk met het opsporen van hackers.

aangepast door bibbaboo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou dit geen oplossing zijn voor jou?Windows To Go

Voor je zegt dat ik gaten hem....het is maar één info.

Vergeet niet dat alle medewerkers en leden op vrijwillige basis hun best doen om te helpen,en ja dat er soms foutje bij is,vind ik persoonlijk normaal :)

Succes....

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, deze info heb ik al elders gekregen, maar aangezien ik daar niets van snap zoek ik in mijn omgeving iemand die me kan helpen. Nogmaals een bewijs dat ik totaal niet in staat ben om eender wie of wat te hacken. Zou niet weten hoe eraan te beginnen.

Mijn reactie op die andere posting was omwille van het feit dat ik al van hacking beschuldigd wordt zonder dat er enig bewijs is. Daar kan ik me druk in maken.

aangepast door bibbaboo
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

maar aangezien ik daar niets van snap zoek ik in mijn omgeving iemand die me kan helpen.

Is goed idee, wie weet is hier op het forum iemand die je het ook kan uitleggen,

 

Mijn reactie op die andere posting was omwille van het feit dat ik al van hacking beschuldigd wordt zonder dat er enig bewijs is. Daar kan ik me druk in maken.

Denk niet dat Stegisoft je echt beschuldigd hoor!

Zou zeggen succes verder met je project....

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Heb zonet je link gevolgd. Bedankt, die uitleg is veel duidelijker voor mij dan andere links betreffende windows to go.

Graag gedaan hopelijk lukt het jou...laat het ons weten als je zo vriendelijk wil zijn :D

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg steeds volgende error als ik opstart met externe ssd: inaccesible boot device

W10 staat geen opstart van extrende ssd toe blijkbaar.

Ik zie nochtans op de SSD alles staan wat er hoort te staan.

Ik heb geprobeerd om enkel het OS over te zetten, en toen ik telkens die error kreeg heb ik gewoon de volledige HD gekloond, met dezelfde error als gevolg.

 

Ook wijzigingen in de BIOS helpen niets (opstartvolgorde wijzigen, secure boot uitzetten). In de Bios is de SSD wel te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.