Ga naar inhoud

w10 opstarten van externe SSD


bibbaboo

Aanbevolen berichten

@bibbaboo

Ben je te werk ge gaan,met windows to go?

Indien ja..dan klopt er iets niet, lees dit.

 

Ik heb geprobeerd om enkel het OS over te zetten, en toen ik telkens die error kreeg heb ik gewoon de volledige HD gekloond, met dezelfde error als gevolg.

In de handleiding staat duidelijk dat je ISO file moet ophalen!

 

Als eerste hebben we een Windows-ISO nodig. Via deze pagina kun je een ISO-bestand binnenhalen van Windows 8.1. Klik daarvoor op Medium maken en volg de instructies op het scherm, selecteer bij een van de stappen om een Schijfkopiebestand op te slaan. Met de ISO op de schijf, gaan we aan de slag met Rufus. Voor Windows 10 kun je hier terecht. Download onderaan het hulpprogramma en open het na het downloaden, kies voor Installatiemedia voor andere pc maken en ga door. Kies de gewenste Windows 10-versie en kies in de laatste stap voor ISO-bestand.

Mvg

aangepast door fcbbrugge
Link naar reactie
Delen op andere sites

ESC moet je wel blijven tokkelen bij opstart.

ESC doet niks anders dan jou de mogelijkheid geven met wel medium je wilt gaan zoals DVD, USBstick enz.

Dus is er iets bij misgelopen.

 

Het kan zijn je in de bios moet aanpassen met deze handleiding van Asus doch het is wel bios terwijl jij wel uefi hebt doch je kan daar ook zoiets vinden.

Met dank aan Dasle

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb verschillende methodes na mekaar gevolgd omdat er geen enkele werkte, en telkens getest of het werkte.

 

Dus de methode met de ISo file en Rufus.  Alles stond op de SSD maar opstarten wou ie niet.

Daarna met minitool partition wizard. Eerste poging met enkel het OS over te zetten, tweede poging met klonen van de volledige disk. Tweemaal weigert hij op te starten.

 

Dus drie methodes gevolgd die allemaal zouden moeten werken, maar W10 weigert ze op te starten.

Ik ga nu opnieuw probener wat stegiesoft zegt met ESC.

 

Druk constant ESC en krijg volgende melding: automatisch herstel

 

Kies een optie:

  • doorgaan
  • problemen oplossen
  • de pc uitzetten

 

Wat nu?

 

Het is Windows 10, niet 8 wat blijkbaar een groot verschil uitmaakt. Bij 8 zou het werken maar bij 10 niet.

aangepast door bibbaboo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dehandleiding volg heb ik al een paar problemen met zaken die er niet in staan.

Aptio setup utility 2015 American megatrends heb ik

 

Boot mode select:

  1. uefi
  2. uefi met csm
  3. legacy

Dus Launch CSM staat er niet bij.

 

 

Secure boot menu:

  1. enable 
  2. disable

 

Secure boot mode:

  1. standard
  2. custom

Ik veronderstel dat securte boot control bij mij secure boot menu is.

 

 

Save and exit:

  1. save changes and reset
  2. discard changes and exit
  3. load setup defaults

Bijna niets van de handleiding over dit scherm staat er bij mij in. Dus dat wordt moeilijk....

 

Dus ongeveer geen enkele menu klopt met de handleiding, waardoor ik niet weet wat en waar ik moet wijzigen. Ken niets van computers dus...

aangepast door bibbaboo
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.