Ga naar inhoud

giga switch 24 port


Brejen

Aanbevolen berichten

Je hebt Unmanaged en managed

In de eerste geval moet je niks instellen terwijl in de tweede geval wel zo is.

Dus moet je Unmanaged versie nemen en dat zal de modem/router de ip adres zelf geven tenzij je op de toestel een vaste IP adres geeft zoals de printer of NAS.

Je zou zo'n een toestel kunnen nemen.

 

Nu weet ik niet of je kennis hebt van POE

Bijvoorbeeld je koopt een IP camera met POE en dat wilt zeggen stroom over netwerkkabel en dus moet de camera geen aparte stroomkabel hebben.

Dus als je in de toekomst denk dat je POE nodig hebt kan je beter deze toestel nemen met 12 poorten POE

Let op: ondanks de POE poort stroom geeft mag je dat ook gewoon als netwerkpoort gebruiken voor toestel die geen POE nodig hebben.

 

Maar je kan ook later een POE aansluiten op uw eerste switch met deze toestel met 4 poorten POE

 

Alle boven vermelde toestel hebben GIGA poorten

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik heb ondertussen een TP link SG TL-1024D aangeschaft.  Ik had achter mijn router een TP link SG1005D staan.   ik heb de connecties op die oude switch losgemaakt en op de nieuwe switch aangesloten.

Nu heb ik geen internet meer en kan niet meer op mijn eigen netwerk.  wanneer ik terug de oude switch gebruikt werkt alles perfect.  Hoe moet ik dit nu aanpakken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over welk merk; model en type is de router?

Misschien had je mac adres ingevuld in de router en dan moet je ook doen bij nieuwe switch.

 

Het kan altijd dat een nieuwe toestel stuk is.

Nota: je kan elk merk kiezen want het is helemaal niet nodig om TP-link type hebben.

Je hebt deze keer wel een rack versie gekocht en dat moet blijkbaar geaard worden.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ondertussen gemerkt dat wanneer er maar 1 pc actief is na een tijdje zowel internet als de verbinding naar mijn intern netwerk weer werkt.

vanaf het ogenblik dat ik een tweede pc actief maak valt op beide het internet en netwerk weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo normaal gezien perfect moeten werken want het is plug en play.

Ga naar deze pagina en kijk of je in de router kan.

 

Wie is uw provider?

 

Je kan ook eerst testen of de switch niet goed werkt.

Van netwerkkabel van modem naar TP-link eruit in rechtstreeks in switch steken en dan testen met 2 computer of zo.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

wanneer ik de internetkabel (komende van modem telenet) rechtstreeks in de switch plug dan werkt internet op alle pc's.  Dan heb ik uiteraard geen wifi meer en ook de verbinding met de nas lukt dan niet meer vermits die het paswoord van de router overneemt.

 

wanneer ik dan de kabel van de telenetmodem terug in de router plug en de verbinding router - switch maak dan zijn de problemen er weer en valt internet weg.

Houdt ik dan maar 1 pc actief dan werkt na een tijdje op de pc alles.  

 

het inloggen in de tplink router lukt ook, ik kan inloggen en de instellingen van de router zien en/of wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat dan ook eigenaardig is: als ik de nieuwe 24p gigaswitch (unmanaged) er terug tussen uit haal en de oude 5p gigaswitch (unmanaged) terugplaats werkt alles perfect.

 

Nochtans zijn beide unmanaged en kan je er dus per definitie niets instellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zit er iets fout in TP-link gezien het wel werkt rechtstreeks vanuit Telenet modem.

Heb je draadloos Telenet modem/router?

 

Lukt het om in TP-link router te komen met admin / admin of admin / leeg

 

Nota: de nieuwe switch werkt dus perfect.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.