Ga naar inhoud

SSD sata3


Goldenswipe

Aanbevolen berichten

Beste PCh,

 

Ik schafte mezelf net een SSD aan gezien ik de snelheid van mijn HDD wat treurig vond laatste tijd. Nu zit mijn HDD op de enige sata6 poort en heb ik enkel nog sata3 poorten over. Heb hier zelf niet veel verstand van, mijn vraag is nu of dit veel uitmaakt met welk type satapoort ik mijn SSD of HDD verbind? 

 

Alvast bedankt

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees:
"SATA II (revisie 2.x) interface, ook wel bekend als SATA 3Gb/s, is een tweede generatie SATA interface met een snelheid van 3.0 Gb/s. De bandwidth throughput, welke word ondersteund door de interface, is t/m 300MB/s.

SATA III (revisie 3.x) interface, ook wel bekend als SATA 6Gb/s, is een derde generatie SATA interface met een snelheid van 6.0Gb/s. De bandwidth throughput, welke word ondersteund door de interface, is t/m 600MB/s. Deze interface is backwards compatible met SATA 3 Gb/s interface."

Sata 3 (6Gb) is twee keer zo snel als sata 2. Kijk daarom met welke drive je de meeste snelheid wilt (meestal de drive met je OS) en sluit die op sata 3 aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.