Ga naar inhoud

Intel HD graphic Drivers werkt niet meer


Whitje

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Gedurende het schrijven van dit topic heb ik nu al 4 keer de melding met zwart, flikkerend of vaststaand scherm een melding dat de Intel HD Graphic DRiver voor Windows niet meer werkt en vervolgens weer is hersteld.

 

Deze laptop is pas een weekje binnen maar ik krijg nu al problemen waar ik helemaal niet tegen kan.

 

1. Ik krijg dus bij het klikken van knoppen, intypen etc. zo'n melding

2. Ik gebruik photoshop voor digital art en bij het werken wordt het regelmatig onderbroken door die melding. Ik moet dan het hele programma opnieuw opstarten.

 

Ik heb wel opgemerkt dat dit probleem begonnen is nadat ik streaming software heb geïnstalleerd. Dit zou in principe toch wel kunnen?

Ik heb die programma wel weer eraf gehaald omdat het anders toch niet te doen is.

 

Kan mijn laptop dan toch niet zo veel hebben?

 

 

Gegevens

 

Toshiba Satellite

Intel Core 17

GEFORCE

 

als ik nog meer info erbij moet zetten dan hoor ik het wel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik gebruik photoshop voor digital art

 

streaming software heb geïnstalleer

Geef hier over ,meer info ...welke versie en welke streaming,wie weet heeft er iets mee te maken, dat het niet echt werkt onder Win10...kunnen de experts wel zien.

Welkom op PCH

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Streaming software​

Team Viewer

 

Programma

​Adobe Photoshop Cs6

 

​* Ik heb ''streaming software'' dikgedrukt gemaakt en vervolgens kan ik de tekst eronder die ook dikgedrukt is niet naar normaal. Ook al selecteer ik de tekst en klik ik nogmaals op B , verandert er nog niks.

 

​* Bij het typen sprong mijn  typ-tekentje naar voren. ?

 

edit: Bij het bewerken kan dit nu opeens weer wel?

 

En dankuwel!

aangepast door Whitje
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Deze laptop is pas een weekje binnen

Als hij maar één week oud is...is misschien optie om effe langs de verkoper te gaan(indien mogelijk)en het probleem te laten zien he.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duik eens in je NVIDIA Configuratiescherm (Control Panel): hier kan je instellen dat de zwaardere grafische toepassingen op de NVIDIA grafische adapter dienen te gebeuren en niet meer op de Intel HD Graphics.

 

Meer info via deze link, zie ook dit oudere topic.

Ik heb het nu naar NVIDIA ingesteld. Ik zal even aankijken hoe dat gaat. Zijn er nog voor of nadelen als ik juist op NVIDIA draai? Werkt mijn laptop daardoor harder voor bepaalde processen of dat niet?

Komt het vaker voor dat er problemen zijn met Intel HD Graphics over het algemeen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij toepassingen die grafisch meer belastend zijn (en waar de Intel HD Graphics dus in ademnood komt) ben jij - via het NVIDIA configuratiescherm - in de mogelijkheid om gebruik te maken van de krachtigere NVIDIA grafische adapter ... je schakelt als het ware een krachtigere motor in.

 

Dit mag je gerust als een voordeel beschouwen, in het begin is het enkel wat zoeken naar de juiste instellingen maar dat loopt wel los. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.