Ga naar inhoud

Nieuwe Pc onderdelen kopen


Smoosh

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,  :)

 

Ik ben van plan om een nieuwe gaming pc samen te stellen.

  • Waarvoor heb ik een PC nodig? - Microsoft Word (elke week), Gaming (Mezelf en broer, Geen zware games), 3D modellen ( af en toe)
  • Wat is mijn budget? - Aangezien ik al enkele onderdelen heb liggen wil ik enkel het noodzakelijke kopen: Moederbord, Grafische kaart, Geheugen, Processor en voeding. Dus waarschijnlijk rond de 300.
  • Een merkcomputer of een samenstelling? - Samenstelling
  • Ga ik overklokken? - Neen, ik heb andere computers ter beschikking moest ik het willen proberen.
  • Ga ik later upgraden? - Waarschijnlijk wel maar ik denk van niet (hangt af van de samenstelling)
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Neen, geen Thunderbolt, USB 3.1 poorten, DVD lezer,...
  • Ga ik zelf assembleren? - Ja, Ik beschik hierover voldoende kennis. (indien van niet ken ik ook vrienden die zoiets kunnen regelen.)
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? - Neen.
  • Ga ik zelf installeren? - Ja.
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Voor mijn budget is AMD waarschijnlijk beter maar een voorkeur heb ik niet echt
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? - Neen. Alles staat al klaar.
  • Heb ik specifieke wensen? - Liefst ietwat zuinig maar ik denk dat dit niet mogelijk is aangezien het een gaming pc wordt.
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - België, Geen specifieke winkels

Verlanglijst:

 

-Processor (beste voor mijn budget)

-Grafische kaart 2 Gb liefst maar 1 is ook goed.

-Moederbord (Liefst 4 plaatsen voor geheugen en Sata aansluitingen)

-geheugen (4 GB - 1 lat)

-Voeding

 

Vragen:

 

DDR3 of DDR4, Wat is het verschil en wat is beter ?

Hoeveel watt wordt de voeding ?

 

Extra informatie:

 

Ik heb hier nog enkele latten liggen van 4 GB DDR3. Aangezien ik niet weet of deze passen

ben ik niet zeker als ik geheugen zou moeten kopen of niet.

 

Alvast bedankt voor de hulp  :top:

 

-Groetjes-

 

Smoosh

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Smoosh, 

 

Ik heb voor je deze combinatie samengesteld.
 

Je merkt dat ik wat boven je budget zit, maar dat was helaas nodig om een redelijk sterk en futureproof systeem te garanderen. 

 

Als basis nemen we een snelle dual-core i3 processor, dat de komende jaren ruim voldoende snel moet zijn voor gaming (tenzij je wilt gaan gamen in Virtual Reality). Mocht je budget nog met zo'n 50 euro kunnen vergroten zou ik wel sterk aanraden om up te graden naar een Core i5 processor, voor de intensievere games. Verder heb ik voor een bescheiden maar stabiel moederbord gekozen met vier geheugensloten, acht gigabyte DDR4 RAM-geheugen (de prijzen zijn historisch laag en 8GB is tegenwoordig een minimumvereiste voor games) en een stille 500W-voeding van Be Quiet!. 

 

Ik heb niet gekozen voor een AMD-systeem, aangezien de huidige keuze van AMD processoren erg beperkt is en de huidige CPU's ook vrij oud zijn.

 

DDR4 is de opvolger van het inmiddels verouderde DDR3 en biedt naast een snelheidsboost ook een lager energieverbruik en dus hogere efficiëntie. Ze werken ook beter samen met de nieuwere processoren van Intel en zijn over het algemeen wat meer futureproof in combinatie met een passend moederbord. 

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Extra koelers zijn in principe niet nodig, maar de standaard processorkoeler is wel niet bepaald de stilste koeler. Als je wat betere koelprestaties wil (en minder geluidsproductie) kan je bijvoorbeeld voor een Hyper 212 Evo van Cooler Master gaan. Extra casefans zijn in principe niet nodig. 

 

De nieuwe Neos behuizingen van Bitfenix zijn goedkoop, zien er goed uit en bieden voldoende ruimte en uitbreidingsmogelijkheden. Zeker een van de beste behuizingen op de markt qua prijs-kwaliteitverhouding. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.