Ga naar inhoud

problemen en hoogst opmerkelijke zaken in Windows 10.


bm.silverlake

Aanbevolen berichten

Hallo Iedereen,

 

Sinds December 2015  heb ik een Windows 10, kant en klaar geinstalleerd gekocht met een redelijk duren gloednieuwe pc eraan vast.

 

Nu,na ca 2 maanden gebruik ben ik een aantal zaken tegengekomen,die ik maar gek vind,en waarvan ik me afvraag of er meer mensen zijn die deze problemen en opmerkelijkheden tegen zijn gekomen.

 

Kwestie 1.

Ik heb een flink aantal open office tekstbestanden op sd kaart gezet.Na een update van Windows 10 heb ik eens weer die sd kaart in de kaartlezer gedouwd,en toen heeft windows er gewoon Word bestanden van gemaakt.

Omdat Word nergens de optie of functie heeft "terugzetten naar hoe het was"",kon ik een hele middag 52 uitgeschreven radioprogrammas van sd naar pc plaatsen,opnieuw opslaan als open office document..etc.

 

Kan dit zomaar? Mag dit?

 

 

kwestie 2.

Mc Afee.

Na 2 maand bleek mijn abbonnement op Mcafee te zijn verlopen.Had ik een abonnement dan?

 

Maar nu zit mcafee wel nog de wekelijkse scan uit te voeren,terwijl ik er niks meer mee kan,want dan komt opeens de melding, "niet meer actief,want uw abonnement is verlopen

 

Scannen betekent ook gegevens doorsturen...en uitzetten gaart niet.

 

 

zaak 3.

Apps.

Sommige apps heb ik uitgezet,en van die selectie is er toch een aantal apps dat zichzelf gewoon weer aanzet.

De app "offline kaarten"bijvoorbeeld.

Het is onmogelijk deze standaardapps definitief te verwijderen,waaronder ook Xbox

 

Een andere app, One Note, en One Drive wil ik er óók graag vanaf hebben,maar nee hoor...onmogelijk.

 

Is er toch een manier om die standaard apps er gewoon af te rautschen?

 

 

 

zaak 4.

 

Een andere app,...Cyberlink Media Suite (voor het 3d maken van fotos)..

 

Om één of andere reden heeft deze app zich verandert in een bureaubladicoontje,en ja hoormper ongeluk heb ik erop geklikt.

 

Toevallig wel eits dat mn interesse hééft.

 

Hoe kan dit, is de gegevens stroom over elke klik die je maakt, en elk woord dat je schrijft,zo steerk, dat ze het aandurven juist die app om te zetten in een bureaublad icoontje?

 

 

OKe,hoe zet ik zoiets UIT?

 

Zit ik dan al in de stop de trackers hoek?

 

Hoe werkt dat?

 

 

 

zaak 5.

Bureaublad icoontje prullenbak.

 

Ik heb alle icoontjes inmiddels op de taakbalk gezet omdat ik een zeer mooie foto als achtergrond heb,alleen die prullenbak icoon wil NIET op die taakbalk.

 

Nu zie ik een zeer mooi foto met een prullenbak icoontje linksboven.

 

 

 

HELP!

Wie weet het antwoord op één of meerdere kwesties?

 

 

Dank alvast.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

kwestie 2.

Mc Afee.

Na 2 maand bleek mijn abbonnement op Mcafee te zijn verlopen.Had ik een abonnement dan?

Kijk eens of deze link je helpt

 

 

zaak 3.

Apps.

Sommige apps heb ik uitgezet,en van die selectie is er toch een aantal apps dat zichzelf gewoon weer aanzet.

De app "offline kaarten"bijvoorbeeld.

Het is onmogelijk deze standaardapps definitief te verwijderen,waaronder ook Xbox

 

Een andere app, One Note, en One Drive wil ik er óók graag vanaf hebben,maar nee hoor...onmogelijk.

 

Is er toch een manier om die standaard apps er gewoon af te rautschen?

Lees deze tips zeker tip 10!!

 

Verder heb ik geen antwoord...

Succes...

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwestie 1.

Ik heb een flink aantal open office tekstbestanden op sd kaart gezet.Na een update van Windows 10 heb ik eens weer die sd kaart in de kaartlezer gedouwd,en toen heeft windows er gewoon Word bestanden van gemaakt.

Omdat Word nergens de optie of functie heeft "terugzetten naar hoe het was"",kon ik een hele middag 52 uitgeschreven radioprogrammas van sd naar pc plaatsen,opnieuw opslaan als open office document..etc.

 

Kan dit zomaar? Mag dit?

 

 

Je hebt het over open Office bestanden, dan vermeld je dat Windows er geen Microsoft office bestand( Word) van maakt..... lijkt me logisch.

 

Open Office bestanden hebben een andere bestandsextensie als die van Word.

 

In welke bestandsextensie staan de bestanden die op de SD kaart staan?

 

Welke software heb je op de computer staan om zulke bestanden te openen? Zowel Open Office als Microsoft Office of ...?

 

 

kwestie 2.

Mc Afee.

Na 2 maand bleek mijn abbonnement op Mcafee te zijn verlopen.Had ik een abonnement dan?

 

Maar nu zit mcafee wel nog de wekelijkse scan uit te voeren,terwijl ik er niks meer mee kan,want dan komt opeens de melding, "niet meer actief,want uw abonnement is verlopen

 

Scannen betekent ook gegevens doorsturen...en uitzetten gaart niet.

 

 

 

Indien je een merkcomputer koopt staat er reeds een hoop software op, en dat kan ook Mcafee zijn maar..... meestal gaat het dan om een probeerversie die een beperkte tijd geldig is.

 

 

 

zaak 4.

 

Een andere app,...Cyberlink Media Suite (voor het 3d maken van fotos)..

 

Om één of andere reden heeft deze app zich verandert in een bureaubladicoontje,en ja hoormper ongeluk heb ik erop geklikt.

 

Toevallig wel eits dat mn interesse hééft.

 

Hoe kan dit, is de gegevens stroom over elke klik die je maakt, en elk woord dat je schrijft,zo steerk, dat ze het aandurven juist die app om te zetten in een bureaublad icoontje?

 

 

OKe,hoe zet ik zoiets UIT?

 

Zit ik dan al in de stop de trackers hoek?

 

 

 

Je bent geïnteresseerd in de software maar je wil ze toch uitschakelen of begrijp ik het verkeerd?

Maak er een printscreen van en plaats die afbeelding in je volgend bericht.

 

zaak 5.

Bureaublad icoontje prullenbak.

 

Ik heb alle icoontjes inmiddels op de taakbalk gezet omdat ik een zeer mooie foto als achtergrond heb,alleen die prullenbak icoon wil NIET op die taakbalk.

 

Nu zie ik een zeer mooi foto met een prullenbak icoontje linksboven.

 

 

Probeer deze tip eens.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi FCBBrugge, en Clarkie.

 

De Mc Afee kwestie is nu opgelost,en de prullenbak kwestie gedeeltelijk. Ik heb gedaan wat er in de link werd geadviseerd,en dat werkt prima,de prullenbak staat op de taakbalk,maar ik krijg het icoon op het bureaublad niet verwijderd.

Daar is geen optie `verwijderen`.

 

En slepen naar de prullenbak, of een nadere locatie werkt niet.

 

 

 

 

"Clarkie

 

wat betreft de Cyberlink Media Suite begrijp je het een beetje verkleerd. Ik ben wel geinteresseerd in de software,maar wel op een moment dat ik daarvoor uitkies.

En niet als een app zich opeens bedenkt ``hey ik kan mezelf wel veranderen in een bureaubladicoontje,want mijn baasje is zoo nieuwsgierig dat ze er wel op klikt...``

 

Ik vroeg me af hoe dat zomaar kon,en of je dan in de trackershoek zit...bv veel zoekopdrachten in google naar 3d...en ploef, je app verandert in icoon.

 

(wat dus gebeurd is,daarom weet ik ook dat je er van gewone fotos 3d fotos mee kan maken)

 

 

 

En wat betreft die open ofiice bestanden..windows heeft er WEL word bestanden van gemaakt.

Nu gebruik ik enkel nog mijn 2e pc met windows 7 voor die sd kaart met open office erop.

 

Ik weet niet welke bestanden open office heeft ogeslagen,maar wel dat word icoontjes er anders uitzien,en weet aldus zeker dat er niet zoiets op mijn sd kaart stond.

Maar wel de o.o icoontjes.

 

 

 

 

Met zaak 3 en de genoemde link ( fcbbrugge) ben ik nog bezig,en zoek zelf nog wel even evrder hoe de prullenbak icoon te verwijderen van het bureaublad.

 

Dank ! en fijne dag

Link naar reactie
Delen op andere sites

One Drive verwijderen:

 

Geen one drive meer.... smile.gif
Maak een cmd file met deze inhoud en uitvoeren als admin...
Bron: wink.gif Google zoeken
Dit werkt bij bij op Win10!

@echo off
cls

set x86="%SYSTEMROOT%\System32\OneDriveSetup.exe"
set x64="%SYSTEMROOT%\SysWOW64\OneDriveSetup.exe"

echo Closing OneDrive process.
echo.
taskkill /f /im OneDrive.exe > NUL 2>&1
ping 127.0.0.1 -n 5 > NUL 2>&1

echo Uninstalling OneDrive.
echo.
if exist %x64% (
%x64% /uninstall
) else (
%x86% /uninstall
)
ping 127.0.0.1 -n 5 > NUL 2>&1

echo Removing OneDrive leftovers.
echo.
rd "%USERPROFILE%\OneDrive" /Q /S > NUL 2>&1
rd "C:\OneDriveTemp" /Q /S > NUL 2>&1
rd "%LOCALAPPDATA%\Microsoft\OneDrive" /Q /S > NUL 2>&1
rd "%PROGRAMDATA%\Microsoft OneDrive" /Q /S > NUL 2>&1

echo Removeing OneDrive from the Explorer Side Panel.
echo.
REG DELETE "HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{018D5C66-4533-4307-9B53-224DE2ED1FE6}" /f > NUL 2>&1
REG DELETE "HKEY_CLASSES_ROOT\Wow6432Node\CLSID\{018D5C66-4533-4307-9B53-224DE2ED1FE6}" /f > NUL 2>&1

pause

 

(met dank aan Oxide die het uitvond)

 

Prullenbakpictogram: kijk eens:  klik!   (volg de weg tot aan 'instellingen bureaubladpictogrammen' en vink het af.  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.