Ga naar inhoud

nieuwe acer laptop met ssd traag en geheugen direct vol ?


robantwerp

Aanbevolen berichten

hoi

ik heb deze week een acer aspire E5-551-T7XC gekocht (AMD 10 met 8gb ram en video R6 en met 120gb ssd drive)

 

dit omdat de andere die ik voor m'n kinderen had gekocht acer aspire A10 met 12gb ram en R7 en 1TB niet meer te krijgen is in belgie

 

volgens de verkoper een snel toestel omdat SSD sneller is dan HD omdat flash geheugen en niet dus met ronddraaiende schijf

 

gratis update naar windows 10 direct uitgevoerd maar nu merk ik hetvolgende :

- openen van nieuwe webpagina bvb google via chrome duurt al 3-5 seconden

- ik heb al 84gb van de 120gb ssd opgebruikt en heb enkel AVAST geinstalleerd ?

- hoe kan ik zien of de harddrive werkt/met iets bezig is want met HD hoorde je hem draaien en flikkerde een blauw lampje, nu hoor of zie ik niets...

 

heeft er iemand ervaring met deze laptop die goed en snel zou moeten zijn ? Kan ik hem beter naar Windows 8.1 terugzetten (wordt automatisch na 1 maand verwijderd) of ie is traag omdat er nu twee versies van windows opstaan (windows 8.1. zou zo'n 19gb zijn).

 

ook tweede vraag : hoe komt dat van die 120gb ik ineens nog maar een 35gb bruikbare ruimte heb (er staat wel veel standaard gedownload, heb al een aantal spelletjes verwijderd, ook de office verwijderd maar vind het dus wel raar want zelfs die paar video en foto editing software van acer kan toch geen 60gb bedragen ? Wat kan ik nog verwijderen (is Avast cleanup programma mss een goede optie).

 

en tenslotte : is het mss een optie dat ik een externe harde schijf aanschaf want ik zou een paar spellen willen aankopen/downloaden zoals bvb. guild wars 2 en kotor om online te spelen en die nemen wel wat opslagruimte... (of kan je die niet spelen vanaf een externe harde schijf) ? Volgens 'can you run it zou ik die probleemloos op deze laptop moeten kunnen spelen maar als webpagina's al zo traag gaan heb ik wel wat vrees dat de framerate te laag gaat zijn.

 

thx voor jullie hulp

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je nu Windows 8 of 10 hebt maakt niks uit.

Ik zelf heb Windows 10 en ik heb 61 GB gebruikt inclusief programma's.

Maar als je slechts 120 GB harddisk hebt dan is er waarschijnlijk ook een recovery gedeelte op de harddisk en neemt ook ruimte af.

Bovendien is er tijdelijk nog Windows 8.1 en dat neem ook ruimte in.

Door het feit dat je enkel SSD hebt is de laptop goedkoop en licht.

Maar je kan wel 16 GB geheugen plaatsen en waarschijnlijk nog een harddisk.

 

Je had Avast geïnstalleerd doch er zit ook Mcaffee geïnstalleerd volgens bronnen.

 

Je hebt geen aparte videokaart maar wel onboard videokaart van de processor zelf namelijk Radeon R6 series

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de mcaffee er al meteen afgehaald, vind die niet veilig genoeg want in verleden had die geen trojanvirus op m'n oude laptop ontdekt en avast vond die wel.

erg storend is anders dat je telkens berichtjes krijgt dat je PC niet goed is beschermd (door mcaffee) terwijl er wel een andere bescherming op draait.....

staat er standaard idd op en na een maand of zo moet je al direct betalen

ms idd goedkopere oplossing dat ik en klein geheugenkaartje van 16gb erin doe.

 

is de radeon r7 dan ook geen onboard videokaart ?

 

geheel ander vraagje : ik heb nog oude PC games die enkel draaien op windows xp. Is er ergens een handleiding te vinden hoe ik bvb. via een externe harddisk daar xp opzet en dan bij opstart zou kunnen kiezen of de laptop met WindowsXP dan wel met Windows 10 moet opstarten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja ruimte voor recovery was ik idd vergeten (mochten ze wel bijvertellen die verkopers dat je feitelijk geen 120gb hebt maar slechts een 40 à 60gb)

kan ik geen geheugenkaartje bijsteken van 128gb ipv 16gb ? Of is dit beperkt tot 16gb (zoals bvb. bij Nintendo handheld)

lijkt me praktischer dan een externe harde schijf want dan laat ik dit kaartje er gewoon inzitten ipv externe harde schijf met kabelgedoe. Is wel iets duurder 25,00 € voor 128gb van Sandisk zag ik net terwijl een 60,00€ voor externe van 500gb 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan eperfect geheugenkaart of externe harddisk toevoegen.

Maar ik zou aan de verkoper vragen of er een harddisk bij kan in de laptop en dat is veel goedkoper.

 

Ik zou onderstaande even doen zodat oude virusscanner weg is

 

 

 

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.


Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen


  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de

. aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.