Ga naar inhoud

Kan huidige Nvidia Drivers niet updaten


Kennyve

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik heb sinds Maart dit jaar mijn drivers nietmeer geupdate via NVIDIA GeForce Experience.

 

Nu begin ik problemen te krijgen met het spelen van games, spelletjes starten nietmeer, mijn scherm loopt vast met opvolgend bluescreen en dus hard reboot.

 

Mijn huidige drivers zijn:

 

NVIDIA 3D Vision Stuurprogramma 361.43

NVIDIA GeForce Experience 2.11.2.55

NVIDIA Grafisch Stuurprogramma 361.43

NVIDIA HD Audio-stuuprogramma 1.3.34.4

NVIDIA PhysX

 

Ik heb geprobeerd om via de automatische updates te updaten, zonder resultaat.

Ook na manueel downloaden van de juiste driver van het grafisch stuurprogramma loopt hij vast en kan hij niet verdergaan met updaten.

 

Kan iemand mij verderhelpen?

 

Alvast bedankt!

 

Mvg,

Kenny

WVtSgS.jpg

 

 


exAYgN.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Het heeft waarschijnlijk niets met je probleem te maken maar het is toch belangrijk.

 

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de aangeboden toolbar uit en ga dan verder met de installatie.
  • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.

 

Ook de temperaturen van de processor (87°) en het moederbord (88°) zijn te hoog.

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door stofophopingen.

Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.
Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken.

 

Bij jouw kan de hoge temperatuur ook te wijten zijn aan het overclocken van de processor.

Je processor draait aan 4289 MHz terwijl het normale maximum 3400 MHz is.

Een dergelijke overclock kan je systeem onstabiel maken waardoor er allerlei problemen kunnen ontstaan.

Ook de blue screens zijn vermoedelijk een gevolg van het overclocken.

Stop de overclock en de blue screens zullen waarschijnlijk vanzelf verdwijnen.

 

 

Probeer eens om deze driver te installeren.

Dit zou de meest recente (23/05) moeten zijn .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de informatie!

 

Java is ondertussen uptodate.

 

Ben momenteel de temperatuur in het oog aan het houden via speccy om te kijken of deze nog steeds zo hoog gaat.

 

Heb de driver gedownload die jij me gaf, maar na het selecteren van express install geeft dit de melding dat de software dus niet kan geinstalleerd worden zoals bij het begin van mijn post..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar aanraden van Porrelaar stel ik hier de vraag.

 

Na het nakijken van mijn speccylog is gebleken dat mijn i7 processor overclocked is. Ikzelf heb absoluut geen ervaring met overclocken en heb dit dus ook nooit uitgevoerd op deze pc.

 

De pc zelf is ook nooit bij een ander binnen geweest voor iets dus het verbaasd mij dat hij zelf boven de maximum turboclockfrequentie gaat.

 

http://tweakers.net/pricewatch/274631/intel-core-i7-2600k-boxed/specificaties/

 

Mijn huidige staat op 4289 Mhz volgens speccy.

 

Heeft er iemand een idee hoe ik deze terug op fabrieksinstellingen krijg?

 

Mvg

Kenny Ve

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan een poging doen.

Je kan hier de (engelstalige) handleiding downloaden van je moederbord.

Daarin staat alles uitgelegd maar ik ga hier een korte versie geven van de werkwijze.

 

Zodra je de pc hebt aangezet druk je op de DEL toets om naar het BIOS te gaan.

Je krijgt dan een scherm te zien met 5 icoontjes.

Klik op het icoon met de tandwieltjes.

Je krijgt dan een scherm met 6 icoontjes.

Klik op het diskette icoon

Druk dan op de toets F6 om de geoptimaliseerde standaardwaarden in te stellen.

Selecteer daarna de optie save changes met de pijltjestoetsen en druk enter.

Druk daarna op de toets ESC om het bios te verlaten en de pc op te starten.

 

Maak daarna een nieuw logje met speccy en plaats de link in een volgend bericht.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.