Ga naar inhoud

Gehackt of virus?


Aanbevolen berichten

geen enkele virus scannerof  malware of what dan ook om trojans ect. te otndekken ziet wat, maar ik krijg wel rare zaken te zien en windows 10 opneiuw geinstalleerd op verzoek microsoft ondersteuning, maar ik zie daar maar 2 updates en de overige veiligheids updates zijn foetsie of up dte niet. Een aantal dagen terug logde ik uit en zag dat et een app niet sloot er verscheen japans of chinees en daarna een gekleurd scherm met een smiley van je bent erbij of zo. Ik on geen boot scan van Gdata draaien want het systeen gaf een error aan. goed de volgende dag kunnen inloggen gewoon en microft ondersteuning benaderd...nu vandaag ziet ik tijdens de spybot scan een vreend plaatje waarvan ik ook een bijlage toevoeg. Gek genoeg geen enkele snanner zietw at maar ik merkd at er iets nieet klopt. Help!!!log.txtlog.txtpost-36390-0-41147100-1460837653_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 165
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

CORRECTIE OP TIKFOUTEN, JE MAG HET BERICHT NIET ZELF BEWERKEN!

 

geen enkele virus scanner of  malware of wat dan ook om trojans ect. te ontdekken ziet wat, maar ik krijg wel rare zaken te zien en windows 10 opneiuw geinstalleerd op verzoek microsoft ondersteuning, maar ik zie daar maar 2 updates en de overige veiligheidsupdates zijn foetsie of updates worden niet gedaan?! Een aantal dagen terug logde ik uit en zag dat er een app niet sloot er verscheen japans of chinees van een app dat niet sloot en daarna een gekleurd scherm met een smiley van je bent erbij of zo. Ik kon geen boot scan van Gdata draaien want het systeem gaf een error aan. goed de volgende dag gewoon kunnen inloggen  en microft ondersteuning benaderd...nu vandaag zie ik tijdens de spybot scan een vreemd plaatje waarvan ik ook een bijlage toevoeg. Gek genoeg geen enkele scanner ziet  wat, maar ik merk dat er iets niet klopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie sporen van 2 anti-virus programma's; G-Data en Avira.

Verder zijn er ook sporen van Heimdal Security en kaspersky.

Kan even verduidelijken wat hiervan de bedoeling is?

 

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Deep Scan
  • Installed Programs
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

vraag sedert vanmiddag draai ik zoek.exe en sedert 1740 uur is het bij Firefox extension en gaat niet verder.....de cursor knippert er wel onder maar verder gebeurt er niks nu is het 20.25 uur...ik weet niet of dat het zo hoort vandaar dat ik het vraag...nu bijna 2 uur blijft het op hetzelfde punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is zoek.exe ondertussen al iets verder gekomen?

Indien niet, stop dan zoek.exe via het taakbeheer.

Herstart de pc in veilige modus met netwerkmogelijkheden en probeer dan opnieuw zoek.exe uit te voeren volgens de  gegeven instructies. Het downloaden mag je overslaan.

 

Op onderstaande vraag kwam ook nog geen antwoord.

 

Ik zie sporen van 2 anti-virus programma's; G-Data en Avira.

Verder zijn er ook sporen van Heimdal Security en kaspersky.

Kan even verduidelijken wat hiervan de bedoeling is?

De overvloed aan "bescherming" is misschien de oorzaak dat zoek.exe blokkeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi ik heb gekeken hoe je in veilige modus moet opstarten etc. Maar in Windows 10 pro is het mij niet gelukt om dat te doen. Kun je mij zeggen hoe ik dat moet doen.dan ik dat later na het werk doen. Gdata totale protection is het antivirus/ firewall programma dat ik standaard op de pc heb als bescherming. Avira heb ik toen gedownload vanwege de EU clean dan leiden ze je stap gewijzigd n aar schone pc en daar koos ik voor dit programma en Heimdal doet hetzelfde als patch my pc...de gratis versie. De andere functies lukken niet om aan te zetten. Kaspesky heb ik de cleaner gebruikt om dat ik nog steeds problemen ondervinden vind....

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen maken. Grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik denk dat het duidelijk is.

G-Data moet behouden blijven en de rest mag weg.

 

Ga naar het configuratiescherm - programma's

Kijk of je nog iets ziet van Avira, Heimdal of kaspersky en verwijder indien nodig.

 

 

Windows 10 opstarten in velige modus kan je proberen op deze manier.

Je kan ook deze handleiding eens doornemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit mag je uitvoeren in veilige modus als het in normale modus te lang duurt.

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Avira Launcher;u
C:\PROGRA~2\Kaspersky Lab;fs
C:\PROGRA~2\Avira;fs
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Avira;fs
C:\Users\van la Parra\Downloads\avira_en_avpn0_57121c85074cc__ws.exe;f
C:\Users\van la Parra\Downloads\avira_pc_cleaner_de.exe;f
C:\Users\van la Parra\Downloads\avira_nl_av_570fd1bd72aa6__ws.exe;f
C:\ProgramData\Avira;fs
C:\Users\van la Parra\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\K4lJpN0q.default\extensions\safesearchplus2@avira.com.xpi;fs
C:\Users\van la Parra\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\K4lJpN0q.default\extensions\abs@avira.com.xpi;fs
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\KSS];r
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.