Ga naar inhoud

Tabtip virus? runtime error bij opstarten


Patje80

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

Ik ben blij dat er zulke sites als deze bestaan waar je met een computerprobleem bij terecht kan.

Na een dag op het netwerk van mijn werk gewerkt te hebben, start mijn sony vaio svt met windows 8 niet meer op. Ik heb denk ik een gemiddeld computerkennis en vind het leuk om mijn computerproblemen en die van anderen zelf op te lossen. Dit is de eertste keer dat ik er zelf niet uitkom...

concreet:

pc start op, f8, f11 en assistantknop sony werken niet.

Foutmelding op eerste pagina aanmeldingsscherm:

'microsoft visual c++ runtime library

Daaronder staat runtime error!

Daaronder program: c:program files\ microsoft shared\ink\TabTip.exe

etc

tweede melding na ok drukken:

Tabtip.exe- toepassingsfout

er is een uitzondering opgetreden (unknown software exception)

(0x40000015) in de toepassing op de lokatie 0x86ea7609

Vervolgens druk ik op ok en kom ik op het inlog gebruikersscherm. Hierbij kan ik niet mijn eigen account selecteren en invullen en staat er alleen het aanmeldingsscherm van ' andere gebruiker' , waarbij niks lijkt te helpen. Ook niet account van mijn vriendin.

Wie kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je alvast geruststellen: TabTip.exe is geen virus.

Name:     TabletTip
Filename:     tabtip.exe
Description:     The Microsoft Tablet PC Input Panel converts handwriting to text dynamically, and you can make corrections quickly and easily before inserting text.
Located in \%Program Files%\Common Files\Microsoft Shared\Ink\

 

 

Probeer de pc op te starten in veilige modus.

Probeer dan een systeemherstel naar een hestelpunt toen er nog geen probleem was.

 

Lukt het niet om op te starten in de gewone veilige modus, kan je nog dit proberen.

Hoe systeemherstel uitvoeren als je niet meer in veilige modus geraakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste kweezie wabbit,

Bedankt voor je reactie.

beide tips zijn niet gelukt om in veilige modus te komen: mijn linker shifttoets ingedrukt houden tijdens opstarten of continu indrukken geeft niks en gaat binnen 4 seconden (intel core i7 processor) naar mijn eerste foutmelding van hierboven omschreven.

Fijn om te horen dat het al geen virus is

graag nog meerdere tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Wegens vakantie een paar weekjes niet gereageerd...

Kweezie wabbit, nogmaals bedankt voor je reactie, maar helaas..... ik had geen systeemherstelschijf gemaakt van mijn laptop. Ik heb er wel eentje van een vriend op een externe harde schijf uitgeprobeerd, maar mijn laptop leest ook gewoon het aangesloten apparaat (via usb) niet. Niks lijkt te helpen:s

Nog tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je wel zal weten had ik graag mijn gegevens op de harde schijf bewaard, maar het is niet anders... Als er verder niks geopend kan worden zal dit wellicht de enige manier zijn. Ik ga morgen een installatieschijf proberen maken. Ik heb geen dvd drive dus zal dit op een externe harde schijf zetten en dan maar hopen dat het allemaal wilt lukken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de "installatieschijf" beter op een usb stick maken dan op een externe harde schijf.

Om de "installatieschijf" te gebruiken moet je namelijk opstarten vanaf die schijf en met een externe harde schijf lukt dat niet altijd.

In de opgegeven links staat ook de procedure beschreven om een installatiestick te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.