Ga naar inhoud

RSA-4096 - persoonlijke bestanden kan ik niet meer openen


Aanbevolen berichten

Beste,

Sinds afgelopen week heb ik een vervelend probleem, er is namelijk het RSA-4096 virus in mijn computer geslopen. Hierdoor zijn mijn persoonlijke bestanden versleuteld en kan ik ze bijgevolg niet meer openen (dewelke ik nodig heb voor mijn beroep te kunnen uitoefenen).

Ik heb reeds met enkele antivirus scanners geprobeerd om het virus op te sporen en te verwijderen, maar al deze pogingen zijn mislukt.
Ik heb reeds een RSIT logje gemaakt en in bijlage ook een afbeelding van het desbetreffende virus.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mvg,

Kotbewoner

log20160430.txt

post-13721-0-07670400-1462014309_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Er bestaat nog geen programma om je versleutelde bestanden te ontsleutelen.

Als je geen backup heb van deze bestanden ben je ze kwijt.

Je kan de volgende stappen proberen Klik

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad.

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren

Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.

  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7, 8 en 10 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    firefoxlook;
    torpigcheck;
    emptyfolderscheck;delete
    chromelook;
    standardsearch;
    filesrcm;
    services-list;
    autoclean;
    startupall;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp is het onmogelijk om de versleutelde bestanden te recuperen...

Als het via de gegeven link niet is gelukt en je geen backup ervan heb ben je ze kwijt (wat ik aanraad is zet ze op een usb stick misschien komt er nog een oplossing ze moeten toch van je pc af)

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en start Zoek.exe 51a612a8b27e2-Zoek.png nogmaals.

  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    C:\Windows\SysNative\tasks\Simple Malware Protector_startup;f
    C:\Program Files (x86)\Simple Malware Protector;fs
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.