Ga naar inhoud

Wachtwoord

marrar

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal

Ik ben nieuw op deze forum.

Mijn vraag is, heb een laptop van mijn zoon overgenomen

Nu heb ik een update gedaan  van windows 7 naar windows 10

Het probleem is nu, ik kan niets downloaden en geen software  instaleren

hij vraagt naar een wachtwoord, van  master (mijn zoon) maar dat ww kent hij niet of niet meer!!

Nu ben ik naar gebruikersaccount gegaan voor de accountnaam of type te veranderen maar

daar heb ik het zelfde probleem vraagt ook dit w.w

Is hier nog een oplossing voor

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe moeten we het probleem nu precies begrijpen?

Kon je vóór dat de upgrade naar Windows 10 is uitgevoerd wel nog inloggen op de account van je zoon? Ik zou denken van wel omdat ik me niet kan voorstellen dat je zoon je een pc overlaat waar hij zelf niet meer op kon inloggen. Indien ook hij dat probleem al had dan zou hij het u normaal gezien toch verteld hebben denk ik. Tenzij hij ooit de instelling heeft gedaan om het inlogvenster over te slaan. Zo iets leidt dan inderdaad tot vergeten van het wachtwoord.

Vraag eens aan je zoon of hij over een systeembackup beschikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe moeten we het probleem nu precies begrijpen?

Kon je vóór dat de upgrade naar Windows 10 is uitgevoerd wel nog inloggen op de account van je zoon? Ik zou denken van wel omdat ik me niet kan voorstellen dat je zoon je een pc overlaat waar hij zelf niet meer op kon inloggen. Indien ook hij dat probleem al had dan zou hij het u normaal gezien toch verteld hebben denk ik. Tenzij hij ooit de instelling heeft gedaan om het inlogvenster over te slaan. Zo iets leidt dan inderdaad tot vergeten van het wachtwoord.

Vraag eens aan je zoon of hij over een systeembackup beschikt. Zo ja, dan kun je die terugzetten en vanuit zijn account een nieuwe administrator account aanmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, mijn zoon heeft dit probleem nooit gehad.

Toen ik hem overnam en deze upgrade naar windows 10 uitgevoerd heb is dit probleem begonnen.

De laptop werkt zeer goed, behalve als ik een software of iets wil downloaden, zelf als ik naar zijn instelliingen gaan,

b.v systeemherstel dan vraagt hij dit w.w

Een systeembackup heeft hij niet.

Waarschijnlijk heb ik iets verkeerd gedaan met de upgrade windows 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, mijn zoon heeft dit probleem nooit gehad.

Toen ik hem overnam en deze upgrade naar windows 10 uitgevoerd heb is dit probleem begonnen.

Toch blijkt de account van je zoon een met wachtwoord beveiligde account met administrator rechten te zijn. Indien het opstarten van je , toen nog Windows 7, pc geen wachtwoord hoefde in te geven dan is dat omdat er een instelling is gedaan geweest om het inlogscherm over te slaan.

Enkel onder een dergelijke account heb je de machtiging om programma's te installeren.

De laptop werkt zeer goed, behalve als ik een software of iets wil downloaden, zelf als ik naar zijn instelliingen gaan,

b.v systeemherstel dan vraagt hij dit w.w

Een systeembackup heeft hij niet.

Waarschijnlijk heb ik iets verkeerd gedaan met de upgrade windows 10

Waarschijnlijk heb je bij het instellen van de upgrade naar Windows 10 voor jezelf een gewone lokale account zonder administrator rechten aangemaakt. Een dergelijke account heeft niet de machtiging om iets te downloaden of te installeren. Er zal bij die gelegenheid om het wachtwoord van de account met admin rechten gevraagd worden.

Maar wacht eens, is die admin account van je zoon wel met een wachtwoord beveiligd? Wat gebeurt er als je bij de vraag om een wachtwoord in te voeren NIETS invult en op Doorgaan(OK) klikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.